VMware

Status
Niet open voor verdere reacties.

ido435

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2010
hallo
ik heb een vraag over VMware
als ik bijvoorbeeld een antivirus wil testen met virusen (wormen trojans e.t.c)
heeft dat gevolgen voor mijn pc?

alvast bedankt voor jullie medewerking:thumb:

Als je een virtuele machine maakt in VMWare, met een virtuele harde schijf dus, maakt het, als je virussen op de virtuele PC krijgt niet uit.
Dat kan toch niet naar 'je echte pc'.

Dat hangt er maar helemaal vanaf hoe je VMware instelt. Als je bijv. wel netwerkverbinding met de host of internet hebt dan kan het virus zich verspreiden naar je netwerk/pc

oke maar weetje toevallig ook hoe je het insteld
het zal heef fijn zijn als je het verteld

Alleen met een worm kan hij verspreiden.
Als je een aparte aansluiting voor alleen VMWare gebruikt en als je VLAN's op je router instelt is er geen probleem.

maar is het dan geen probleem met malwere of trojans? maar hoe stel je dat in???

Ik weet niet hoe je het instelt.
Maar wel dat het gegarandeerd geen probleem is.

oke bedankt voor je hulp nu weet ik genoeg als het wel kan echt supper bedankt

WDHBGS. Je netwerkverkeer loopt toch altijd via de VMware router op je pc. Dat houdt in dat alle verkeer ten alle tijde via je pc loopt. Dus besmetting is zeer wel mogelijk.

Het enige wat je kunt doen is je VM zo instellen dat hij geen netwerkkaart gebruikt. Op die manier hou je besmetting wel buiten de deur.

Het kan dus wel, maar is niet altijd veilig.

Alleen met een worm kan hij verspreiden.
Als je een aparte aansluiting voor alleen VMWare gebruikt en als je VLAN's op je router instelt is er geen probleem.

Kun je eens uitleggen hoe ik VLAN's op mijn thuis netwerk in stel?
En wat bedoel je met een aparte aansluiting voor VMWare? Een extra netwerkkaart? Die heb ik niet in mijn laptop. NAT met een andere IP reeks? Dan komt het verkeer toch nog steeds langs mijn laptop, dan kan ik toch nog steeds besmet raken? Wil je wat meer uitleg geven?

oke maar weetje toevallig ook hoe je het insteld
het zal heef fijn zijn als je het verteld

maar ook een trojan doet het ook noem maar op
mijn hele pc was naar de knoppen
maar hoe kan ik het dan goed testen zonder dat de rest van mijn bestanden weer verloren gaan

Ik bedoel een virtuele netwerkkaart die onderling in VMWare.
In je router kan je (waarschijnlijk) je VLAN's aanpassen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan