vnc kan niet buiten netwerken connecten...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Example5

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2008
beste lezer,

ik probeer dmv VNC mijn computer aan te sturen met mijn laptop.
ik heb geprobeerd te connecten en via mijn netwerk (192.168 adres) gaat dat prima... maar hoe kan ik nou extern connecten? als ik bijv in het buitenland zit? mijn gewone ip adres geeft de 10061 error...

iemand een idee?

de poorten in de router staan open, de firewall heb ik uitgezet en voor de zekerheid exception toegevoegd...

je gaat wel via je provider ip adres naar binnen....

maar als ik jou was zou ik logmein gebruiken.

Je moet in je router poorten forwarden.

Als voorbeeld (je hebt het merk + type van je router niet genoemd) portforwarding op een Linksys befsr11 router: hier
Je zult zien dat je poorten 5500 (TCP en UDP), 5800 (TCP en UDP) en 5900 (TCP en UDP) moet gaan forwarden. Overigens denk ik dat het genoeg is om poort 5900 TCP te forwarden; die andere poorten zijn voor o.a. toegang via een browser (poort 5800), die je ook kunt gebruiken/instellen in VNC).

Voor jouw portforwarding, ga naar http://portforward.com, kijk op de pagina naar beneden naar de router die je hebt (merk + types worden genoemd), klik erop, en kies (zodra het keuzemenu over portforwarding van je router verschenen is) op VNC voor verdere instructies.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
@dnties, zoals al gezegd in mijn eerste bericht heb ik de poorten die benodigd zijn openstaan, 5800 t/m 5900 werd mij voor de zekerheid aangeraden... die zijn dus forwarded...

@puppie, ik heb liever gewoon vnc of een ander niet browser gerelateerd programma. logmein valt dan af.

Ik had dat verhaal over portforwarden niet gezien, sorry.

M.b.t. je vraag: Heb je je portforwarding écht extern getest (dus bijv. vanuit het huis van een vriend)?
Portforwarding kun je namelijk niet vanuit je eigen thuisnetwerk testen.

Tijs.

nou ik heb meerdere portforwarders getest en die zeggen allemaal dat alles open staat, mn livebox, router, firewall en antivirusprog zijn allemaal ingesteld, dus ja... waar anders?

Test het nog een keer ergens uit (bij vriend of kennis) en kijk dan in de Logboeken van je vnc-server (in het Toepassing-logboek, maar kan ook onder het Systeem-logboek zijn) of er misschien meldingen staan. Kan bijv. gaan over een VNC protocol-versie van de client die niet wordt ondersteund door de VNC server etc.

Als daar niets uitkomt, dan heb ik verder geen tips meer voor me.

Tijs.

ik zal het eens proberen, in ieder geval bedankt ;)

Ik realiseer me dat Energiebeheer ook roet in het eten kan gooien:
De VNC-server mag niet in standby of slaapstand gaan, ook niet niet x minuten van geen activiteit.
In Apparaatbeheer op de VNC-server instellen dat de gebruikte netwerkkaart niet mag worden uitgeschakeld om energie te besparen.

Kijk dat vóór je test ook even na.

Succes,

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan