vnc van buitenaf

Status
Niet open voor verdere reacties.

halsangel

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2005
Berichten
754
he weet iemand hoe ik vnc van buitenaf moet maken
ik wil er graag buitenshuis op maar welke port moet ik dan doorschakelen en welke instellingen moet ik anders zetten,

alvast bedankt
 
poort 5900 staat meestal standaard
en in de firewall toestemming geven.
 
Hoy,

Welke versie windows heeft u?
Welke firewall gebruikt u?
Welke VNC gebruikt u?
 
nee gewoon met modem, maar poorten doorschakelen kan makkelijk
 
Even geduld ik zet even een paar dingen op een rijtje.

Ik geef je binnen een half uurtje antwoord
 
Start op de pc die u van buitenaf wilt zien De VNC server.
Zorg dat poort 5900 staat ingesteld voor het doorlaten van verkeer. Als VNC server is opgestart heeft u een icoontje in de systray. Ga daar met de cursor boven staan en u ziet een IP adres. 80.90.30.2 (bijvoorbeeld) onthou dit.
Stel ook een password in voor deze server, anders werkt ie niet.

Start op de pc, waarop u de andere pc wilt zien, de VNC vieuwer. U krijgt een schermpje om het bovenstaande Ip adres in te typen, en daarna een om het paswoord in te vullen. Als het goed is zou nu het scherm moeten openen met de desktop van de andere PC

In de firewalls van beide PC's het programma VNC toestemming geven voor in en uitgaand verkeer of poort 5900
openen.

Als u mij een bericht stuurt met uw e-mailadres kan ik u een nederlands zelfvertaalde Help sturen.
 
vnc via het internet wil nog wel eens zijn verbinding verliezen daaom gebruik ik radmin die is sterker via het internet en die gebruilk ik om mijn familie en kennisen remote te ondersteunen
 
Geplaatst door mverlaan
Start op de pc die u van buitenaf wilt zien De VNC server.
Zorg dat poort 5900 staat ingesteld voor het doorlaten van verkeer. Als VNC server is opgestart heeft u een icoontje in de systray. Ga daar met de cursor boven staan en u ziet een IP adres. 80.90.30.2 (bijvoorbeeld) onthou dit.
Stel ook een password in voor deze server, anders werkt ie niet.

Start op de pc, waarop u de andere pc wilt zien, de VNC vieuwer. U krijgt een schermpje om het bovenstaande Ip adres in te typen, en daarna een om het paswoord in te vullen. Als het goed is zou nu het scherm moeten openen met de desktop van de andere PC

In de firewalls van beide PC's het programma VNC toestemming geven voor in en uitgaand verkeer of poort 5900
openen.

Als u mij een bericht stuurt met uw e-mailadres kan ik u een nederlands zelfvertaalde Help sturen.


Hoe kan ik een poort open zetten bij xp-pro sp1 poort 5900 (Udp of tcp)??
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan