VNC werkt gedeeltelijk

Status
Niet open voor verdere reacties.

joroma

Gebruiker
Lid geworden
14 nov 2003
server=system: Win XP Home Edition
viewer=system: Win XP Pro
kabel: Wanadoo
Thuisnetwerk: via router.

Sluit ik thuis de viewer (laptop) direct op de router aan met ip-adres van mijn computer, dan werkt vnc perfect.

Wil ik vanaf "buiten" inloggen, dan krijg ik geen contact.

Vraag1. Moet ik in mij router poort 5900 van vnc forwarden?

Vraag 2. Als ik van "buiten"inlog" welk ip-adres moet ik dan ingeven. Het ip-adres van m'n computer of van Wanadoo of beide?

Want als ik thuis een ip adres opvraag via www.whatismyip, krijg ik een ander ip-adres.

vraag 3: Als ik beide moet invoeren in de viewer, hoe moet ik dit dan doen?

Een reactie tegemoet ziende en alvast hartelijk bedankt.

1. Je moet inderdaad in de router/firewall setting port 5900 forwarden naar het ip adres van je pc ( 192.168.0.x waarschijnlijk )
2. En het ip adres van buitenaf zou dat whatismyip nummer moeten zijn.
3. Je kan maar 1 ip adres opgeven in de viewer, zodra je van buitenaf het ( whatismyip nr.) invoert in de viewer dan linkt jouw router je door naar jouw PC, je kan dus van buitenaf ook maar op 1 pc binnenkomen.

Het wil nog niet lukken.

Mijn interne ip-adres met poort 5900 geforward = oké

Maar van "buiten" kom ik er niet in.

Wat moet ik nog doen met mijn externe ip-adres (whatismyip)
Moet ik dit ook nog ergens in de router inzetten of in de xp firewall?

Hoi
Zet de firewall van xp eens uit.
en als ik me niet vergist. werkt vnc ok met een wachtwoord
Dus deze moet je dan aan 2 kanten aanzetten.

Groeten Ed

Wachtwoord was ingesteld. Ik kom niet verder dan de mededeling dat authothencation failed.

Als je tot het wachtwoord invoer schermpje komt dan is je router en firewall goed ingesteld :thumb:
Alleen met VNC is er soms een raar probleem, als de PC vers opgestart is en nog niet ingelogt is, dan wil VNC wel werken alleen met het wachtwoord wat ooit de allereerste keer is ingevoerd toen VNC geinstalleerd is op die PC.
Ook al heb je het wachtwoord inmiddels tig keer gewijzigt, dan zal hij toch op dat oude wachtwoord wachten. Is de PC wel ingelogt dan kan het ook nog gebeuren dat je wel binnenkomt maar dat je een heel zwart scherm krijgt en niks kan doen, :confused: dit heeft met het meerdere gebruiks geneuzel van XP te maken.

Met excuses. De vorige mededeling is onjuist.

Ik krijg de melding "Failed to connect to server", als van "buiten" naar binnen wil.

Van "buiten" betekent dat de viewer via internet, via mijn ipadres door het wanadoo modem en door de router heen moet.
poort 5900 is geforward en wordt doorgesluisd naar mijn interne ipdres.

Sluit ik m'n laptop (met viewer) thuis, rechtstreeks op de router dan werkt e.e.a. perfect.

Het heeft even tijd gekost, echter ik kan geen verbinding maken omdat ik geen authorisatie krijg van de plaats waarvan ik wil inloggen. Uitgaande poorten staan dicht.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan