voeding 128 graden??

Status
Niet open voor verdere reacties.

bart2jes

Gebruiker
Lid geworden
6 jul 2006
Hallo allemaal,

ik heb sinds kort een nieuwe computer en toen ik PC wizard 2008 installeerde en bij de temperatuur keek schrok ik wel ff, want daar las ik dat Power/Aux 128 graden was....

Ook vreemd dat die temperatuur onveranderd blijft na verversen, terwijl alle andere temperaturen dat wel doen.

Screenshot zit erbij!

Alvast bedankt!

Bijlagen

• Untitled.jpg
    Untitled.jpg
    97 KB · Weergaven: 31
Hoi,

Dat ligt aan pc wizard die kan niet met dat gegeven overweg ik heb een temp van 15 graden dus daar zou ik me niet zo zorg over maken.

Modag

Mmij lijkt niet dat het de voeding is maar juist iets anders...
Want ik weet niet hoe een pc te tempratuur van een voeding kan meten :S

Hoi,

Daarom klopt het ook van geen kant en ik heb wel het idee dat het wel om de power aux temp. gaat zou anders niet weten welke temp. het wel is, ik heb hier 4 pc en je wil niet weten welke temps ik allemaal zie.

Modag

heel veel voedingen ondersteunen die meting helemaal niet.

Je weet hoe heet gekookt water is: je voeding zou warmer moeten zijn....
Dus als je de voeding aanraakt, dan moet het behoorlijk heet zijn.
Pas op dat je je handen niet brand! :o

(ik ben 99,999999% zeker dat dat de werkelijke temperatuur veel en veel lager is...)

Hoi,

Ik begrijp dat door de voedingen komt die dat niet ondersteund maar waar haalt pc wizard dan de temp vandaan zou dat dan beter op nul kunnen houden.
Dus het zal wel een combinatie van fouten zijn .

Modag

Oke, goed zo, dus het is niets ernstig ;)

vond het al vreemd - heb namelijk alles nog geen 2 dagen oud.... nu al iets stuk? dat kan haast niet ;)

Bedankt voor jullie snelle reacties!!:thumb:

128 is geen toevallige waarde denk ik, deze waarde heb ik vaker gezien.
Het temp register gaat van -128 tot +128, een bereik van 256. (8 bit registertje?)
Waarschijnlijk wordt er een niet-bestaande sensor uitgelezen en krijg je daarom deze foutieve melding.

Is trouwens wel grappig want net toen ik de pc aanzette gaf hij 15 graden aan en nu de helft dus ik koel lekker:D

Modag

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan