Voeding 6-8 pin?

Status
Niet open voor verdere reacties.

SurreaL1

Gebruiker
Lid geworden
26 nov 2010
Hee Helpmij'ers,

Ik ga binnenkort dus een nieuwe voeding kopen en een HD 5850 Black edition.
Nou weet ik haast zeker dat de Cooler Master Silent Pro ( 700W ) zowel een 6 Pin connector als een 8 pin connecter heeft, maar dat weet ik dus niet zeker. de HD 5850 ( Black edition ) Heeft toch een 8-pin connector nodig? Heeft die voeding dat ? Ik weet het niet helemaal zeker dus wil ik het gewoon even zeker weten hahah. :D

Alvast bedankt :)

Staat toch duidelijk hier: Er zitten 2x 6+2 connectoren bij, dus er zou geen probleem mogen zijn met jouw videokaart.

Het zijn dus connectoren die zowel op 6 pins als op 8 pins videokaarten zijn aan te sluiten:
SilentProM700-5.jpg

Tijs.

Laatst bewerkt:
Okee thanks :D
Aangezien ik daar soms een onzeker ventje mee ben wou ik het even zeker weten :p

Inderdaad er zitten 2 x 6+2 pins aan.
Best jammer eigenlijk. De "zwaardere" kaarten hebben meestal twee 6 / 8 pins nodig.
Wil je SLI/cros, wat de voeding makkelijk aan kan, heb je gelijk splitters nodig.
En die splitters zijn niet snel te vinden hier in NL.

Dus ben je dit ooit van plan kun je misschien gelijk een voeding nemen met 4 pci-e voedings kabels.

Dat zijn toch splitters?

Of wat betekend die 6+2 dan? Want die 6+2=8 dus daar kan je dan toch een 8 pin van maken?

Laatst bewerkt:
jips dat klop. Het is gewoon een 8pin waar je er 2 vanaf kan halen.

Maar bv de 5850 heeft 2 voedingstekkers nodig. in dit geval 2 maal een 6pins
radeon_5850_power.jpg

Wil je dus een 2de erbij prikken in de toekomst heb je voeding stekkertjes te weinig.
Ben je dit niet van plan, dan kun je bv een lichtere voeding nemen van 550/600W
Die zijn goedkoper

jips die trekt de 5850 ook en 2 maal 6pins kan er ook op.

Zat ik ook al aan te denken, die is nog iets sneller als de HD5850 toch?

Zoja zou ik dan ook die 600W voeding kunnen gebruiken?

Die kan idd ook op die voeding.

Overgens presteren de 5850 / 6870 ongeveer het zelfde.
De 6870 is ietsje sneller, maar kost ook meer

De HD 6870 is ongeveer 20 euro meer, is dit het waard?

De HD5850 Black edition:
Bereid je voor op een geweldige high-definition gaming ervaring met de ATI Radeon HD5800 serie. Deze kaart ondersteunt drie monitoren en met behulp van ATI-Stream-technologie versnellen zelfs de meest veeleisende applicaties en doen deze meer dan ooit met uw PC. Tevens ondersteunt hij volledig Microsoft DirectX 11.
De HD5850 Black Edition (HD-585X-ZABC) van XFX is gebaseerd op de ATI Radeon HD5850 Chip en beschikt over 1024 MB GDDR5 Geheugen dat via een 256 bit brede interface aangesproken wordt. De GPU heeft een kloksnelheid van 765 MHz en het geheugen een snelheid van 4500 MHz.

Dit is de HD 6870
Bereid je voor op een geweldige high-definition gaming ervaring met de AMD Radeon HD6000 serie. Deze kaart bied ondersteuning aan Eyefinity en met behulp van ATI-Stream-technologie versnellen zelfs de meest veeleisende applicaties en doen deze meer dan ooit met uw PC. Tevens ondersteunt hij volledig Microsoft DirectX 11 en het nieuwe AMD HD3D Technology.
De HD6870 van Sapphire is gebaseerd op de AMD Radeon HD6870 Chip en beschikt over 1024 MB GDDR5 Geheugen dat via een 256 bit brede interface aangesproken wordt. De GPU heeft een kloksnelheid van 900 MHz en het geheugen een snelheid van 4200 MHz.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan