voeding aan zonder pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

Elementz

Gebruiker
Lid geworden
28 apr 2005
Is het mogelijk je voeding aan te doen / te draaien zonder een pc erachter?
En zo ja ( wat het wel is) hoe moet ik dit doen?

bvd

Ja dat is mogelijk. Hier een schema van de ATX stekker:
Om de voeding te kunnen laten werken naast de kast, dien je Pin14(pwr on) te verbinden met 1 van de zwarte(COM) draden. Deze draden heb je nodig om aan de andere voeding te koppelen.
(Zie bijlage, schem van de ATX stekker)

Let op het klipje, dat op de schema rechts zit!!
attachment.php

Hoi !

Paperclip verbuigen, en daarmee pin 13 en 14 in de stekker doorverbinden.

De prachtige uitleg van @crash zou eigenlijk voldoende moeten zijn., maar toch.....

Greetz,

Harry.

Persoonlijk zou ik toch een stevig draadje gebruiken in plaats van een paperclip. Tenzij het een paperclip is waar een plastic kleurtje omheen zit, die gedeeltelijk verwijderen. Zo heb je een geisoleert stukje.

Hallo

Persoonlijk verbind ik altijd PS_ON met de massa (COM)

En ook PWR_OK met de massa (COM) verbinden.

Dus 2 draadjes.

Peter

Toch handig zo'n forum ik ben ook weer geholpen. Moest namelijk gewoon iemands pc formateren en terug instaleren. Alles was in orde... Nu ging ik vndg de pc terugbrengen bij die mensen en natuurlijk wou het beestje niet opstarten. Ik hoorde wat geknetter aan de voeding toen ik hem aan de netstroom hing. Dus dacht dat het wel met de voeding te maken had... Maar had toch schrik dat het het mobo kon zijn! Anyways... ik heb net de voeding eruit gehaald en getest zoals hier boven vermeld staat, en hij doet het NIET :D
Wat dus wil zeggen dat de voeding stuk is en niet het mobo (hopelijk)!
Bij deze dus bedankt voor de uitleg!

Tnx naar allen!
Had dezelfde vraag en gelukkig hier kunnen vinden :D
Heb een irritant hoge piep (ouderen horen het niet) uit mijn pc en heb bijna alles uitgesloten behalve voeding, dvd brander en miss mobo al lijkt me dat sterk :confused:

Joeri

@ottoman,

Graag een eigen topic aanmaken en niet een topic uit 2007 omhoog schoppen. Je kan daar wel naar verwijzen in een eigen topic.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan