Voeding Akyga 420W LPK12-23

Status
Niet open voor verdere reacties.

Windowsfaq

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 jan 2010
Berichten
1.519
Ik heb een pc te repareren.
De er staat windows 7 op wanneer de pc aan gaat laad windows 7 10 seconden er hoort direct een stop in de hdd en krijg ik een BSOD.
Deze: stop: c00021a {Fatal System Error}

hardeschijf is IDE, (wie gebruikt nog deze oude aansluiting vooral met windows 7:confused:)
Ik denk dat het aan de hardeschijf ligt omdat deze ook direct uit gaat.
Ik vind IDE hdd niet vertrouwelijk meer van deze tijd.
Alleen er is 1 probleem en dat is dat deze Voeding Akyga 420W LPK12-23 géén 2x sata aansluiting heeft.
Heeft deze dezelfde afmetingen als bijvb deze: http://tweakers.net/pricewatch/260943/sweex-400-watt-silent-power-supply-atx-22.html#tab:info
wel 1 voor cd/dvd maar die werkt niet op een gewone sata hdd.
Dus weet iemand of voeding van 400 á 420 watt verschillende maten hebben, of dat nog erg veel verschilt?
Wie weet goede raad.
het is voor een atx moederbord
Voor het mmoederbordtype: Foxconn a6vmx

Kan iemand mij zo snel mogelijk helpen?
 
Laatst bewerkt:
Mmm, IDE niet betrouwbaar? Ik gebruik al een jaar een 40gb ide schijfje met Linux op mijn game-pc (die ik daarvoor nog niet heb gebruikt :'( ), geen problemen (totdat ik tijdens het backuppen afsloot, nu zit het op een andere schijf :p).

Maar om weer terug te komen OT: Het komt waarschijnlijk door een programma dat je pas hebt geïnstalleerd. Een paar keer opnieuw opstarten al geprobeerd, neem ik aan (uit je verhaal)? Je kan niet bij het opstartmenu van Windows komen (F8 indrukken na bios scherm) om veilige modus te selecteren of naar een herstelpunt terug te gaan?

Succes!
 
Heb hier een Akyga 420W LPK12-23 voeding met géén sata voedingkabel.
Terwijl op het moederbord (Foxconn a6vmx) wel sata op het mmoederbord zit dus is het zonde van er juist NIET gebruik van te maken.
Er zit nu een IDE aansluiting.
Hier foto van de binnenkant van pc met voeding met alle kabels:

En dit is 1 van de aansluiting van voeding:

Dus kan deze sata voeding aansluiting op die aansluiting (laatste foto) http://www.allekabels.nl/na/1763/1097732/SATA-kabel-met-voeding.html

Kan dit??:confused:
 
Heb hier een Akyga 420W LPK12-23 voeding met géén sata voedingkabel.
Terwijl op het moederbord (Foxconn a6vmx) wel sata op het mmoederbord zit dus is het zonde van er juist NIET gebruik van te maken.
Er zit nu een IDE aansluiting.
Hier foto van de binnenkant van pc met voeding met alle kabels:

En dit is 1 van de aansluiting van voeding:

Dus kan deze sata voeding aansluiting op die aansluiting (laatste foto) http://www.allekabels.nl/na/1763/1097732/SATA-kabel-met-voeding.html

Kan dit??:confused:
 
Mwoah, als je het zo op wil lossen... Ik zou zelf dan een IDE>sata convertertje kopen. Anders moet je alles weer opnieuw installeren enzo... convertertje.
En dat i.c.m. een sata>ide voedingskabeltje: klik
 
oke, en is dit ook in nederlandse winkels te kooop en zo ja welke site?
 
Alstu. Ik zou je adviseren om een winkel uit te zoeken waar ze die sata > ide kabel ook hebben.
 
Ja, in principe kan dat met die kabel, ja. Maar even terzijde: ik heb pas een oude pc gerepareerd (eigenlijk opnieuw gebouwd) en alleen de harde schijf is nog origineel, en dat was dus een ide harde schijf. Heeft het moederbord btw geen ide aansluiting dan?
 
ja het moederbord heeft heeft (Foxconn a6vmx) kon je zelf ook wel ff googlen:p
maar goed.
Wat bedoel je met ''in principe'' ?:confused:
 
Nou, "in principe" zet ik eigenlijk overal voor :). Dus eigenlijk moet het werken, om het beter te zeggen...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan