voeding berekening lijkt erg groot.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jerrytjuh

Gebruiker
Lid geworden
22 jun 2009
Ik wil een nieuwe CPU in mijn systeem zetten ik heb al gekeken of de processor het op mijn huidige moederbord doet, mijn vraag is eigenlijk;
Ik heb in een aantal online PSU breken programma's mijn informatie ingevoert maar dan komt er uit dat ik een PSU van meer dan 1100Watt moet gebruiken, mijn vraag was of dat kan kloppen? want ik vind het erg veel

hier onder mijn bestaande systeem + er onder de nieuwe CPU

Ik heb een bestaand systeem draaien met:

CPU: Athlon X2 7750 (2x 2700 MHz) (overgeklokt naar 3GHz)
Moederbord: M3N72-D (NVIDIA nForce 750a SLI)
Geheugen: 8 GB DDR2-800 Quad Kit (8192 MB)
Video kaart: GeForce 9600 Far Cry 2 (NVIDIA GeForce 9600 GSO 1536MB) 2X in SLI

Zit een waterkoeling in voor enkel CPU met een 450L/H pompje
2X 120mm Fan en 2x 80mm Fan samen met een Fan regelaar.
Samen met 1 Sata hardeschijf en 1 Sata DVD brander, en ongeveer 3 USB apparaten.

Ik wil dit systeem upgraden met een AMD Phenom™ II X4 940 Black Edition (4X 3000GHz)
en deze nieuwe processor wil ik dan 10 tot 20% overklokken.

Alvast bedankt. :D

Ik kom via http://extreme.outervision.com/PSUEngine uit op 413 watt.

Ik heb de CPU overgeklokt naar 3450 MHz op een Vcore van 1.2 (144 watt)
4 sticks DDR2 SDRAM
nVidia Geforce 9600 GSO (384 MB) in SLI
1 SATA drive + 1 DVD-RW/DVD+RW drive
1 additionele PCI kaart + een kaartlezer en 3 usb devices
2 regular 80 mm fans en 2 regular 120mm fans
Koolance PMP-450 waterpomp, 1 relay
90% system load en 15% capacitor aging

Waarom koop je niet voor 10 euro een metertje bij bijv de gamma? Dan weet je het zeker.

De berekening van Ronald klopt volgens mij vrij aardig. Al denk ik dat het in de praktijk nog minder is.

Ik weet zeker dat je met een 600 watt voeding van een goed merk (OCZ, Coolermaster, Corsair etc. zie de handtekening van marsmannetje voor meer info) ver in de veilige zone zit. En dan ben je ook nog voorbereid op de toekomst, ik denk dat je pc max 400 watt nodig gaat hebben.

Maar je zegt dat je videokaarten totaal 1536 mb zijn, 2 x nVidia GeForce 9600 GSO. Die calculator geeft aan 384 mb per kaart.. Heb je een typefout gemaakt of is het een model die niet op de site staat? Niet dat het heel veel gaat schelen, maar het prijsverschil tussen een 400watt en 600 watt voeding is dusdanig klein dat je net zo goed een 600 watt kan kopen waarmee je in de veilige zone zit voor eventuele uitbreidingen als je nieuwe kaarten in SLI (of Crossfire, mocht je de overstap maken) gaat draaien.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan