Voeding brandgeur

Status
Niet open voor verdere reacties.

pallas12345

Gebruiker
Lid geworden
28 okt 2009
Ik kwam laatst mijn kamer binnen en toen rook ik een ontzettende brandgeur
mijn Voeding bleek enorm warm te zijn geworden de ventilator aan de achterkant die het gewoon deed blies die warme lucht naar buiten ik heb mijn pc toen snel uitgezet

en de voeding er even uitgehaald paar keer blazen en toen deed hij het weer goed

maar nu gebeurde het weer dus ik heb men pc weer uitgezet en 5min later aangezet en nu is het weer goed maar ik ben bang dat als ik er niet ben mijn pc in de fik vliegt :P

Overigens was ik op de momenten dat dit gebeurde niets aan het doen behalve muziek afspelen.

wat zou ik hieraan kunnen doen en wat veroorzaakt dit? het is een SF-400te voeding geloof ik (vrij oud nog)

Gr Robin

Hoi....

Denk dat die voeding gewoonweg op het punt staat om een oneway ticket te boeken naar de eeuwige jachtvelden.

na zoveel jaar trouwe dienst, moet ik hem straks nog door het toilet spoelen :(

hehe, maar ik heb hem nu al weer 3 uur aan staan zonder proberen, soms vooral bij het opstarten maakt hij een soort hoe zeg je dat trrrrttt geluid :P en dan geef ik er altijd een tik tegen aan en dan doet hij weer normaal.
ik dacht misschien dat de ventilator ergens tegen aan komt. maar als die zo warm wordt draait de vent nog wel..

hoeveel vents zitten er eigenlijk in zon voeding 1 of meer? :P

Typisch versleten lagers, naar mijn mening. Even een nieuwe voeding halen! :thumb:

Normaal gesproken 1 fan.
Al kan ik niet veel vinden over je voeding(superflower) zie wel ergens dat je wellicht een dualfan hebt.

Enige wat je kan doen is idd goed stofvrij blazen.Maar blijf je het ruiken dat toch maar eens spoedig aan een andere psu gaan denken.Denk dat er wat onderdeeltjes aan het "smelten"zijn.

Laatst bewerkt:
oke nou ik moet over 5 daagjes examen doen :P dus ik heb mijn pc hard nodig om wat dingen op te zoeken enzo

zou ik die zelfde voeding weer kunnen halen of kan ik beter een andere halen?
iemand enig idee wat zo iets kost? ik had namelijk ook DDR1 geheugen bij gehaald was behoorlijk prijzig :P

nog bedankt voor alle reacties die al geplaatst zijn :thumb:

Beetje voeding rekenen op 5-6 tientjes.

Kun je even de volledige specs van die pc geven?
Cpu.mobo.videokaart.

Moeilijke keuze lijkt me dit. Het feit dat de voeding het nog doet is niet het criterium. Ik zou gaan voor veiligheid en de voeding vervangen. En als je iets moet opzoeken laat de pc dan niet onbeheerd achter en trek als je klaar bent ook echt de stekker uit het stopcontact.

Bij 1 van me eerdere voedingen dezelfde symptomen.Heeft het nog een dag of 2 volgehouden en toen was het zwart beeld en verder niks noppes nada.

het is een
AMD athlon (tm) 64 processor 3000+ 2.00 GHz
RAM: 2.00GB 2x 512 +1Gig
32-bit operating
ATI 9600 series

een ATI 9600 series is dat niet heel erg goed eigenlijk voor deze(mijn oude rammel pc) waarmee ik alleen muziek afspeel en youtube enzo:P?
de pc waar mijn broetje op gamed heeft een 8800 GTS die 9600 is nog beter of niet? :P

Ik hoop dat deze pc het nog wel 2 weekjes volhoudt

EDIT sorry ik zit scheef te kijken ik dacht dat je het over een 9600GTS had >.<

het lijk erop dat de ATI 9600 een stuk beter is dan een 8800GTS
hij op bepaalde benchmarks sneller dan een 9800GTS

Laatst bewerkt:
Een ATI9600 lijkt me de oude agp kaart.

zou die sneller zijn als een 8800gts??:shocked::rolleyes::rolleyes:

Laatst bewerkt:
Nee, ik denk dat je voeding op weg is naar de eeuwige jachtvelden. En daar vrolijk gaat spelen met zijn vriendjes in het voedingsveld.
Mijn 10 jaar oude voeding ( 200 watt kreeg ook zulke dingen) En die heb er voor gezorgd dat het huis (was mijn server pc) zonder licht kwam met kerst. De voeding kwam uit december 2000

@Windows78:Je posting voegt niet echt iets extra's toe aan dit topic.Het is al geopperd dat het de voeding zou kunnen zijn.Ts heeft zelf niet meer gereageerd sinds 5 januari.Daarbij is jou ervaring een leuke anekdote maar niet meer dan dat.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan