voeding connectie defect?

Status
Niet open voor verdere reacties.

chippen

Gebruiker
Lid geworden
29 okt 2006
beste

het gaat om een medion laptop (md96630). ik heb onlangs een nieuwe lader moeten aanschaffen omdat mijn originele een hoge fluittoon had. output 19V, 4.74A (dit kwam overeen hieraan ligt het niet denk ik)
maar sindsdien was er niet altijd een connectie met de laptop, tot gisteren, er gebeurde helemaal niets meer en het begon behoorlijk te stinken (connectie aan laptop, niet de lader zelf).

ik heb geprobeerd om hem open te krijgen, scherm afgevezen, onderaan alle schroefjes eruit gehaald, maar het is me niet gelukt.

de laptop werkt nog perfect op batterij, die bijna leeg is :)

heeft iemand een idee of dit nog te repareren is?

mvg

hendrik

Laatst bewerkt:
:shocked: begon het te stinken dan zal idd de adapter wel stuk zijn dat wordt weer een nieuwe kopen:eek:

mmm als de input van de laptop stuk is zul je toch echt naar de dicht bezijnde computerwinkel moeten ( geld kost het altijd ):confused:

Hallo

Vermoedelijk past(e) de connector van uw vervangvoeding niet 100% (overgangsweerstand) , met de nodige warmteotwikkeling tot gevolg.

De "male" connector op het motherboard dient te worden vervangen , deze op de netadaptor ???

Het grote probleem echter is dat er een grote diversiteit bestaat in dergelijke connectoren , en uiteraard om eraan te geraken.

Om dergelijke connector te vervangen dien je uiteraard de portable open krijgen , en over de nodige soldeerervaring te beschikken.

Of zelf vervangen , of een deftige lokale t.v.technieker kontakteren???

Connector opzoeken op internet , of deze aanschaffen in een lokale elektronikwinkel.

Peter

Hallo

Vermoedelijk past(e) de connector van uw vervangvoeding niet 100% (overgangsweerstand) , met de nodige warmteotwikkeling tot gevolg.

De "male" connector op het motherboard dient te worden vervangen , deze op de netadaptor ???

Het grote probleem echter is dat er een grote diversiteit bestaat in dergelijke connectoren , en uiteraard om eraan te geraken.

Om dergelijke connector te vervangen dien je uiteraard de portable open krijgen , en over de nodige soldeerervaring te beschikken.

Of zelf vervangen , of een deftige lokale t.v.technieker kontakteren???

Connector opzoeken op internet , of deze aanschaffen in een lokale elektronikwinkel.

Peter

bedankt peter, dit vermoede ik ook al, maar hij is niet open te krijgen.
ik heb voorzichtig geprobeerd maar toch maar weer dicht gevezen en opgestuurd voor reparatie

en nu een paar weken wachten ... :s

groeten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan