voeding correct om aan te sluiten----> amperage

Status
Niet open voor verdere reacties.

pcexpert

Gebruiker
Lid geworden
19 dec 2012
hallo, ik heb een lader van een telenet ding gevonden en dit heeft 12 volt gelijkspanning en 2.5 ampere
ik heb ook een ander apparaat die 1.5 ampere nodig heeft.
kan het kwaad dat de lader 1 ampere meer heeft dan mijn 1.5A apparaat?
graag wat snelle reacrties.
mvg,
pcexpert
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
servmail me on 164.222.958.2.wat?
i know im stupid
idd iam mss stpd

het is de maximale amperage wat de voeding kán geven, je 1,5A vragend apparaat kan er met gemak op.

weet u het echt zeker? ik wil geen ontploffingen he
mvg
pcexpert

Hallo

Controleer of de polariteit van die adaptor wel klopt met deze op het aan te sluiten toestel ... zo goed als zeker is de + het binnenste kontakt.

Controleer ook of de stekker wel goed past het toestel waarvoor je deze wilt gebruiken.

"kan het kwaad dat de lader 1 ampere meer heeft dan mijn 1.5A apparaat?" ---> nee , liefst iets te veel vermogen , dan net iets te weinig ...

Veel van die "ik heb een lader van een telenet ding gevonden" zijn snel defekt (condensatoren) en hebben veel rimpel op de uitgang.

Controleer dit dus d.m.v. een multimeter.

Peter

dus het kan geen kwaad dat die van telenet lader meer amperen heeft dan de harde schijf
ik wil dit erker weten want als de hd kapot is dan blijft er geen stofdeeltje meer over van mij computer, ik zou hem liever sparen.
ik weet niet of hij wel echt van telenet is ik ga eens een foto bijsteken, het is een delta electronics adapter trouwens
Bekijk bijlage 180004Bekijk bijlage 180006

Hallo

Als de stekker goed past (testen met spanningsloze adaptor) , ben je bijna 100 % zeker.

Persoonlijk zou ik niet nalaten om de uitgangsspanning , alsook de polariteit te controleren d.m.v. een multimeter.

De 12 V voeding wordt immers ook gebruikt om er intern 5V van te maken.

Indien de 12V voeding b.v.b. 13V leverd , dan kan er intern 6V van gemaakt worden ....

Met een iets duurdere usb casing zul je dit probleem zo goed als zeker niet hebben.

Mocht deze adaptor niet goed blijken te zijn , dit is perfekt bruikbaar , en kost zo goed als niets...

http://www.benl.ebay.be/itm/190769747571?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1439.l2649

Peter

Laatst bewerkt:
hoe bedoel je dan intern?
intern de hdd?
dus ik mag die 2.5 ampere aansluiten op de 1.5 ampere hdd?
zeker weten wil ik altijd!

Laatst bewerkt:
Hallo

"intern de hdd?" ---> ja

"dus ik mag die 2.5 ampere aansluiten op de 1.5 ampere hdd?" 2.5A i.p.v. 1.5A is zelfs beter vermogenreserve.

"zeker weten wil ik altijd! " --> reeds eerder 2 X aangehaald :confused:... polariteit en uigangsspanning controleren , slechts zo ben je zeker.

Peter

het probleem is opgelost,
ik heb een lader gevonden van 12 v en 1.63 ampère, niet veel verschil tegen over 12 v 1.5 ampère.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan