Voeding doorgebrand > gevolg meerdere complicaties

Status
Niet open voor verdere reacties.

heatzone

Gebruiker
Lid geworden
25 mei 2010
Mijn computer een Packerd Bell (4 jaar oud) vertoont nu verschillende mankementen.

Ongeveer 3 maanden geleden kwam er een merkwaardige geur uit de computer kast. Kort daarna gevolgd door een brandlucht en een rookwolk(je) (genoeg om de rookmelder af te laten gaan). Mijn voeding was doorgebrand. Vervolgens heb ik 100 euro moeten betalen om mijn computer te "repareren" (Volgens het bedrijf is mijn moederbord nagekeken). Daarna begonnen de problemen. Bij het gebruiken van diverse games/applicaties denk aan photoshop (cs3) waar ik veel gebruik van maak, loopt mijn computer vast (geluid blijft ook hangen). Echter heb ik het nu ook willekeurig dat all mijn usb apparaten eruit worden gegooid, of dat hij zoals hiervoor genoemd vastloopt. Dit is heel erg vervelend, mijn computer word heel erg traag. Ook kan ik niet meer branden, of het installeren van software hierbij loopt de computer ook vast! ik ben radeloos en niet van plan nog een keer mijn computer voor een week in te leveren bij een computerbedrijf tegen de hoofdprijs.

Mijn specificaties (wel zo handig)

windows XP service pack 3
Pentium(R) CPU 2,93GHz
Kloksnelheid 2,93GHz, 2,00GB
2 gig ram geheugen
Nvidia 6200SE Turbocache(tm)
350 watt voeding (nieuw)

Dit was een beetje alles wat ik kon vinden! ik hoop echt dat jullie mij verder kunnen helpen!:confused:

2wgi4vm.jpg

Laatst bewerkt:
Toch een redelijk grote kans dat je moederbord permanent beschadigd is

Hoe kan ik hier achter komen? Het computerbedrijf heeft hier dus niet goed of helemaal niet naar gekeken dus?
Mij was verteld dat het moederbord heel was (moest zelfs onderzoekskosten betalen)

Kijken en daadwerkelijk goed en uitgebreis testen zijn 2....

Kan ik dit zelf testen? En ik heb hiervoor onderzoekskosten voor betaalt, er van uitgaande dat ze wat meer doen als alleen kijken

Wat voor merk voeding heb je voor dat geld eigenlijk gehad.

Zelf testen is lastig
Treden de problemen ook op als alle randapparatuur is losgekoppeld en/of in de veilige modus.
Zo nee dan is het de moiet waard om alle drivers opnieuw te installeren.

Je kunt met pcwizard een overzicht krijgen van de temperaturen en voltage's
Met memtest86 kun je het geheugen testen en daarmee ook gedeeltelijk het functioneren van het mbo (flinke tijd laten draaien)

En zoals mrMusic al eerder poste. De kans is redelijk dat het mobo toch defect is..

mvg Leo

Laatst bewerkt:
Antec basicpower 350 watt. voor die 100 euro betaalde ik, onderzoekskosten (het onderzoeken of mij moederbord niet was doorgebrand/defect is) nieuwe voeding, reparatiekosten.

Drivers updaten heb ik wel geprobeerd dit zonder resultaat helaas!

De warmte van mij hardeschijf is 36 graden en volgens HDDlife is de gezondheid goed!
Verder zal ik het programma dat u net gaf even proberen.

Bedankt alvast :D!

Daar vallen wel een aantal dingen op:

de temperatuur van je videokaart is wel heel erg hoog

de 5 volt lijn is flink aan de hoge kant

de 12 volt lijn is eigenlijk een ietsje te laag

de temparatuur van het moederbord is wat aan de hoge kant

EN... ik zie geen temperatuur van je processor........

Ohjee, klinkt niet goed! :(

Enige oplossingen hiervoor? Zal het probleem dan liggen aan oververhitting?

:o Waar kan ik zien hoe warm me processor is?

Waar kan ik zien hoe warm me processor is?

Dat zou pcwizard ook gewoon moeten tonen.

Aan de ene kant denk ik aan de veel te warme videokaart, maar ja, daar krijg je weer geen USB problemen van

Type : Intel Pentium 4
Interne Specificatie : Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 2.93GHz
Modelnummer : 517J
Codenaam : Prescott
Revisie : E0
Technologie : 0.09µ
CPU ID : F.4.1
CPU IDEx : F.4.1
Microcode : MU0F4117
Architecture : NetBurst

Geavanceerde Instellingen :
In Order Queue Depth : 12
Fast-Strings : Ja
x87 FPU Opcode : Nee
Thermal Monitor : Ja
Split-Lock : Ja
Performance Monitoring : Ja
Prefetch Queue : Ja
Branch Trace Storage : Ja
C1E - Enhanced Halt State : Nee
Temperature Control : 99 °C
PRB - Performance Requirement Bit : Nee

Moederbord Upgrade mogelijkheid :
Socket/Slot : Socket 775
Upgrade interface : Socket 478
Ondersteunde Snelheid : 4000 MHz (of meer)
Ondersteund Voltage : 1.4V

Bedoelt u dit ?:o

Zou gewoon onder sensors moeten staan, core temp of cpu temp

PC wizard geeft dit helaas niet aan, temperatuur blijft op 0 staan.
Dus op een of andere manier valt deze niet te meten.

Heb PC Wizard 2010 versie 1.94

PC wizard geeft dit helaas niet aan, temperatuur blijft op 0 staan.
Dus op een of andere manier valt deze niet te meten.

Heb PC Wizard 2010 versie 1.94

Als ik het verhaal zo lees, en de resultaten in je tabelletje van pc-wizard zo zie, kan ik maar in 1 ding verzinnen .. Uit huilen, en de boel de kliko in, en nieuwe kopen :)

Ik lach nu eigenlijk van ellende!! :shocked:

Mijn vakantie komt eraan en daar gaat mijn geld voornamelijk naartoe, ik zul dus moeten wachten tot na de zomervakantie voor een nieuwe computer! (ben nog maar 19). Daarom hoopte ik hier wat oplossingen te vinden zodat hij tijdelijk weer degelijk zou functioneren!

Ik ga nu even me computer helemaal schoonmaken en hopen dat het verschil uitmaakt :confused:

Alvast bedankt iedereen voor ze reacties! Iemand nog een oplossing waardoor hij wellicht beter zou draaien?

Na het schoonmaken (wat stof eruit) haha is de videokaart nu 84 graden, nog steeds veel te hoog!
Zou dit de oorzaak kunnen zijn van het vastlopen? hij valt namelijk niet uit! maar dit verklaart niet waarom de usb eruit gaat!
heb een logitech g15 toetsenbord en daarvan gaat alles uit als hij vastloopt.

Ik lach nu eigenlijk van ellende!! :shocked:

Alvast bedankt iedereen voor ze reacties! Iemand nog een oplossing waardoor hij wellicht beter zou draaien?

Jammer genoeg is dat maar de vraag.
Maar weggooien kan altijd nog.

Daarom nog het volgende:
53c als mobo temp is hoog. Zit er een ventilator direct op het mobo en draait deze (goed)
Mogelijk is het de temp van cpu, bij merken als Dell en PB wordt dat wel eens verkeerd weergegeven.
Dan is er (wat dat betreft) niets aan er hand.

Kun je tussen de gegevens van pcwizard een waarde vinden voor VBat
Mogelijk is nl je cmos batterij (aan het) op (raken)
Dat si zeker wanner de pc de tijd vergeet wanneer deze langer bvan de stroom af is.
In dat geval kan het helpen de batterij te vervangen en het bios te resetten
Dat doe je door de betreffende jumper te verzetten of de batterij eruit te halen en 30sec wachten.
Dat alles zonder stroom op de pc.
Normaal is dit niet zonder meer een aanrader, maar in dit geval is niet geschoten altijd misgeschoten.

Laatst bewerkt:
Toch even ter aanvulling
Wanneer de pc zegt dat de voeding stuk was en verder niets zouden zij op zijn minst moeten onderzoeken wat er dan wel mis is.
Uiteindelijk heb je ook op een reparatie garantie.

33xj0qh.jpg

Om te zien of pcwizard er niet naast zat heb ik speedfan geprobeerd!

Deze geeft overigens wel de Vbat aan.. Zou goed moeten zijn 3 volt
Mij computer maakt maar gebruik van 1 ventilator voor de gehele computer dit is toch nooit genoeg?
Verder zit er een koelblok op me cpu en als ik het goed heb ook op me videokaart, kan het zijn dat beide niet meer naar behoren werken en een extra ventilator de oplossing is? enigste ventilator staat overigens op me CPU en me koelingsblok

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan