voeding doorgebrand

Status
Niet open voor verdere reacties.

abel46

Gebruiker
Lid geworden
19 feb 2010
Eergisteren is mijn voeding waarschijnlijk doorgebrand. Het was een FSP voeding van 250 watt. Hier komt al de 1ste vraag: wat is de waarschijnlijke oorzaak van het doorbranden? De tweede vraag is, mijn broer heeft precies dezelfde computer en ik heb tijdelijk zijn voeding (dezelfde als mijn oude dus) geleend. Nadat ik die in mijn computer had geplaatst, ging mijn computer weer aan. Echter, na een uur of 2 begon er weer een vieze geur uit de voeding te komen en heb ik gelijk de stekker uit mijn pc getrokken. Hoe kan het dat deze voeding het ook niet goed doet?

Alvast bedankt!

WElk moederbord heb je,en proceesor?250 watt is niet veel.
Zet er een 300-350 in.
Of je hebt iets op het moederbord,wat meer amperages trekt,dus heet en verbranding.
Kijk eens naar je condensatoren,of ze bol,of gebluts zijn.Staande tonnetjes.

Laatst bewerkt:
Oke, al die dingen zal ik doen.
Nog een vraagje: Indien ik een nieuwe voeding zal kopen, zal elke voeding dan in mijn computer passen? Aangezien ik zo a-technisch ben als je maar kunt wensen, snap ik geen snars van al die technische praat :o

Thanks.

300-350 watt zijn haast identiek aan de 250.

jij hebt er geen extra stekkers bij,dus.

welke pc,of moederbord heb je?
Kijk eens op MarktPlaats,of er iemand in je buurt woont.op postcode.

Laatst bewerkt:
Ik heb een packard bell, moederbord weet ik niet precies. Moet ik daarvoor perse mijn computer opstarten of kan ik dat ook op een of ander manier ontdekken terwijl mijn computer uit staat. Maar weet jij waarom mijn computer nog steeds kuren vertoond terwijl ik een precies dezelfde voeding gebruik? Kan dat zijn omdat er wellicht ook andere onderdelen van mijn computer zijn beschadigd?

is deze voeding
http://www.azerty.nl/8-1073-239783/be-quiet-pure-power-bqt-l7-35.html
een mogelijk goede keuze als vervanging van mijn oude?

reeds bedankt.

Zijn de pc exact hetzelfde? of heb jij er iets anders inzitten (andere videokaart ofiets?)

Nu je het zegt.. ik heb een andere videokaart erin laten zetten, de GeForce xtx 8600GT.
Zou dat nog enig verschil kunnen maken?

jips

Moment zal even de specs erbij pakken.
Waarschijnlijk is gewoon je voeding te zwak. 250W is gewoon heeeeeeel weinig.
(lol'alleen m'n oude 4870x2 snoepte al bij 400W alleen)

Kan het zo snel niet vinden, maar gok erop dat hij ongeveer 60-70W verbruikt, dan houd je al niet veel meer over voor de rest van je systeem.

Neem bv een 400W voeding, da zit je altijd zeker.

jips die is goed, dan heb je nog veel ruimte over kwa wattage

@ warander; zou jij misschien een voorbeeld willen linken (±400W, 40-65 euro)?
wat bedoel je trouwens met 'met die aansluitingen'?

Laatst bewerkt:
@ warander; zou jij misschien een voorbeeld willen linken (±400W, 40-65 euro)?
wat bedoel je trouwens met 'met die aansluitingen'?

4 x sata.
Heb jij die dan op je bord?
Zoja,heb ik niets gezegt.
Maar van 230 naar 450 is een hele verandering,lijkt mij.

misschien gebruik je al die aanslutingen niet, maar als je ooit nog iets wilt upgraden, grijp je in iedergeval niet mis.

bv een keer een ander kaartje of iets dergelijks

misschien gebruik je al die aanslutingen niet, maar als je ooit nog iets wilt upgraden, grijp je in iedergeval niet mis.

bv een keer een ander kaartje of iets dergelijks

Ja,inderdaad.
Dan zou hij het wel kunnen doen.

oow zo op die manier :) lekker snugger van me :) het kwartje valt laat sorry

Die van be quit heeft 3 molex aansluitingen, mocht je pc dus geen sata aanslutingen gebruiken kom je vrij snel stekkers te kort.
Als je sata hebt, is dit geen probleem.

Hier iets vergelijkbaars:
http://www.alternate.nl/html/produc...202/?tn=HARDWARE&l1=Voedingen&l2=tot+600+Watt

Stroomaansluitingen
5 x 5,25 inch
1 x 3,5 inch
4 x Serial-ATA

Alleen dan met 5 molex kabels.
Dus het ligt eraan wat je nu in je pc hebt hangen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan