voeding en video

Status
Niet open voor verdere reacties.

brandernl

Gebruiker
Lid geworden
19 okt 2004
Berichten
445
Ik heb een NVIDIA Geforce met 256 MB. Deze heeft niet genoeg aan de voeding van het AGP slot, maar krijgt extra voeding met zo'n zelfde stekker als een harde schijf.
Alles werkt naar behoren (opstarten; internet; mail; Word; Excel enz.), maar zodra ik een DVD-in de lezer stop of van harde schijf opstart loop de heleboel vast; dat wil zeggen processorbelasting naar 100% en de taskmanager neemt daarvan 98%.
Ik heb na enig rondsnuffelen op het forum het idee dat m'n voeding de flessehals is. Deze voeding levert 350 Watt. Kan dat kloppen?

Met m'n "oude" kaart van 128 MB draait alles naar wens, óók DVD's
Systeem:
Asus A7V8X-X, Athlon 2400+ met 2 GB geheugen,
twee harde schijven 80 GB en 250 GB;
DVD speler en DVD RW
 
Wat was je eerst type kaart, en wat is je huidige type?
350Watt is over het algemeen wel wat aan de krappe kant in ieder geval.
 
Huidige kaart Asus NVIDIA Geforce FX 5200 (silent)met 256 MB,
Oude kaart Asus NVIDIA Geforce FX ?? met 128 MB

Allebei AGP.
Ik denk dat ik maar eens naar een nieuwe voeding ga kijken.
Heb geheugen ook vergroot van 1 GB naar 2 GB en dat vraagt ook stroom natuurlijk
 
Lijkt me sterk dat dat aan je voeding ligt, behalve natuurlijk wanneer het of een B-merk voeding is of een kapotte voeding...

Ik heb zelf tijden lang zo'n FX5200 gehad met een 300W voeding en nooit problemen gehad en ik heb nu nog een FX5200 in een andere PC hier thuis en ook geen enkel probleem met een 300W voeding.
 
Antec staat nou niet bepaald bekend om slechte voedingen, dus de kwaliteit daarvan zal wel goed zitten!

Heb je de nieuweste drivers voor je graka al geinstalleerd en hoe zit het met je temperaturen?
 
Processor wordt 49 graden; ik heb de laatste drivers gedownload.
Weet niet hoe warm de Graka wordt; hoe kan ik dat zien? voelt wel heet aan
 
Heb ik ook Gehad ... Wat bleek nou toen we de Computer open maakten, Bijna ALLE Torrentjes waren opengesprongen en er kwam van dat Zuur roestachtige spul uit, de Computer deed het gewoon maar zodra er wat van geeist werd, Zij die doe het zelf maar, miss moet je ff de kast open maken en met een goede Zakpamp het Moederbord chekken, miss bevind zich daar het probleem,

Veel Succes verder :)
 
Drives staan allemaal op DMA, maarre............
Ik zie tot mijn schande dat de oude kaart (die het goed doet) de fx 5200 is.
De nieuwe is de N7600 GS silent/htd/256m/a

1000 maal excuus
 
Kijk, dat is een ander verhaal, dan zou het heel goed de voeding kunnen zijn
 
De voeding zou te laag kunnen zijn, vooral met zo'n videokaart en 2 harde schijven...

Een voeding bestaat binnenin meestal uit "groepen", net als een stoppenkast. Probeer dus een een stekkertje van een andere bundel die uit je voeding komt.
 
Dank voor je tip.
Ik heb inmiddels een 500 watt voeding geprobeerd en het probleem blijft. Het zit (dus?) ergens anders. Misschien moet ik (weer) eens een schone installatie van XP doen.
Laten we deze draad maar afsluiten
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan