Voeding geknald door te laag voltage?

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0685

Gebruiker
Lid geworden
16 sep 2010
Hallo allemaal,

Ik heb kortegeleden een pc gekocht via mp om lekker mee te rommelen.
Nu is vandaag de voeding geknald nadat ik het voltage heb omgezet van 230 naar 115.
Is het echt mogelijk dat dit de oorzaak is?
Ik weet ook niet zeker of de voeding wel of niet stuk is. Ik heb hem getest, hij ging niet aan
maar er is geen zichtbare schade.
Is er nog een mogelijkheid de voeding aan de praat te krijgen?

Grtz,

gast0685

lijkt me logisch dat ie het begeeft als je die insteld op 115 volt en er 220 op zet, daar kan die dus niet tegen.

ik vrees dat je volledige pc het zal begeven hebben voeding hdd moederbord enzo

als alles een stroomstoot heeft gekregen.

volgens mij heeft het geen zin meer om voor een voeding te kijken denk maar meteen aan een nieuwe pc

je kunt naar de computer winkel gaan en daar vragen als je ze het met een andere voeding willen testen dat is beter dan een hele nieuwe voeding kopen dan kun je zeker weten dat hij alleen kapot is of de gehele pc. heb ooit een keer dat ook gehad heb er alles uit gesloopt maar de hardeschijven gebruik ik nog steeds:)

Je omschrijft het als een bewuste actie. Ik vraag me af hoe je op het idee komt?

Ik wilde stroom besparen. Beetje domme actie van mezelf.
Ik denk trouwens dat alleen de voeding kapot is want ik heb geen schade kunnen zien aan de rest van de componenten.

Ergens snap ik je redenatie wel. Helaas werkte het niet op die manier. Goede nieuws is dat steeds meer voedingen geen keuzeknopje meer hebben en gewoon tegen elke ingangsspanning kunnen.

het is niet omdat je geen schade ziet dat er niets an is hoor vergeet je modo maar volgens mij

kans is er dat de moederbord het gewoon overleeft heeft dus gewoon nieuwe voeding testen en ga als het moet langs bij een pc boer

firest0rm > ik denk het ook. ik had zelfs een keer een explosie achter de pc door een gescheurde kabel en toen deed de pc het
daarna nog heel lang ik heb al een voeding gevonden op MP

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan