Voeding genoeg voor upgrade?

Status
Niet open voor verdere reacties.

mikestah

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 apr 2008
Ik heb al eerder een vraag gesteld over wat voor kaarten ik zou moeten gebruiken voor mijn systeem. Daar heb ik antwoord op gekregen, maar er werd wel gezegd dat het belangrijk is welke voeding ik heb.

Dat geheugen gaat wel lukken denk ik zo.
V.w.b. de videokaart: koop beslist geen SWEEX, dat is echt rotzooi.

De 8600GT is een prima kaart., maar neem dan liever b.v. deze:
http://www.alternate.nl/html/productDetails.html?artno=JCXXHA

Dan heb je gelijk iets goeds, scheelt bijna niets in prijs.

of anders deze, is zelfs nog iets goedkoper:
http://www.alternate.nl/html/productDetails.html?artno=JBXUX1

En dan de voeding. Wat zit er nu in, merk en aantal Watt??

Op mijn voedingsdeel staat deze info:

FSP Group Inc.
Model no: FSP250-60HEN

AC input: 220 - 230 V~ 2A, 50Hz
DC output: (+3.3V & +5V = 115W Max) Total output continious shall not exceed 250 Watts.

Is dit goed genoeg of moet ik daar ook weer geld in gaan steken? Wie o wie kan mij verder helpen?

Hoi,

Deze info van je voeding is niet echt duidelijk! Maar als je een nvidia 8600GT hebt en verder niet zo gek veel stroomvreters, heb je in principe genoeg aan een een voeding van 400 watt! Maar dan geen B-merk zoals trust of sweex, maar een enermax of zalman of chieftec.. Een bekend A-merk! Bij Alternate en Salland automatisering heb je veel aanbiedingen in bv een snuffelhoek of opruiming!

Succes!:thumb:

Laatst bewerkt:
FSP Group Inc.
Model no: FSP250-60HEN

AC input: 220 - 230 V~ 2A, 50Hz
DC output: (+3.3V & +5V = 115W Max) Total output continious shall not exceed 250 Watts

Totale output 250 en 250 in het typenummer lijkt toch wel heel erg op een 250watt voeding.
Dat is dus behoorlijk krap.
Je kan de gok gewoon wagen,maar dan moet je er wel rekening mee houden dat je problemen krijgt en dan alsnog een nieuwe voeding moet kopen (vanaf een euro of 35)

mvg leo

hehe die voeding heb ik ook :P

maar bij mij hangt er nog geen 8600GT of 8800GT in :P

Te weinig watts aan voeding kan zorgen dat het systeem niet optimaal werkt. dus je moet niet denken dat je even naar de comp winkel gaat en daar even een voeding van (550 watt?) koopt en hopen dat het werkt. als je super kaarten in je computer hebt hangen heb je wel een voeding nodig van een merk. die werken beter.

ik heb ook de fsp250-60hen voeding die tot dus ver geen problemen heeft veroorzaakt, zelf heb ik een geforce 9600gt 512mb (waarop staat dat je minimaal een 500 watt voeding nodig hebt)

ik heb ook de fsp250-60hen voeding die tot dus ver geen problemen heeft veroorzaakt, zelf heb ik een geforce 9600gt 512mb (waarop staat dat je minimaal een 500 watt voeding nodig hebt)

hoi

bedoeling is goed maar zou het nog nut hebben voor een topic uit april?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan