Voeding genoeg voor videokaart?

Status
Niet open voor verdere reacties.

fms

Gebruiker
Lid geworden
29 aug 2007
Berichten
101
Hallo iedereen,

ik pas een nieuw systeem gebouwd omdat mijn vorige al 10 jaar oud was. Uit mijn oude systeem heb ik de harde schijven en de voeding overgenomen.
Om te testen of mijn pas gemaakte bootable usb stick werkte heb ik eerst alleen het noodzakelijke in de kast gestopt (moederbord, processor, voeding, geheugen en hdd). Toen ik zag dat dit goed werkte heb ik de rest van mijn spullen erin gezet (nog 2 extra hdd's en videokaart). Alleen kreeg ik toen een probleem: mijn pc startte niet meer op. Ik besloot de videokaart geen extra energie meer te geven (de videokaart vereist een 6 en 8 pins aan extra voeding), en toen wilde me pc wel weer opstarten. Het lijkt mij dus dat het aan de voeding ligt.

Ik heb het daarna nog een keer geprobeerd door op mijn videokaart alleen de 6 pins aan te sluiten. Dat werkte niet. Daarna alleen de 8 pins. Dat werkte wel maar mijn computer kon de videokaart niet zien.
Heb daarna geprobeerd om de drivers te installeren in de hoop dat het dan wel zou werken maar daar kreeg ik een foutmelding.

Als het aan mijn voeding ligt vind ik het raar want ik lees op genoeg sites dat het wel zou moeten kunnen. Ik vraag me dan ook af of het komt door de kabels die de videokaart van stroom moeten voorzien. Ik heb namelijk vanuit mijn voeding 1 kabel met 6 pinnen speciaal voor pci-e. De andere zou ik in mijn bezit moeten hebben maar ik kan hem op dit moment niet vinden. Daarom heb ik de verloopkabel gebruikt die bij de videokaart zat. Dat is een 2x molex naar 8 pins kabel. De twee molex kabels zitten allebei op een andere vertakking.


Dit is mijn huidige systeem:

Asus Z87-A iZ87, SATA600 RAID, USB3.0
Crucial 2x4GB, DDR3, PC12800, CL8, Ballistix Tactical LV
Intel Haswell Core i5 4570 3.20GHz 6MB Box
Sapphire Videokaart PCI-e Radeon R9 280X Dual-X OC 3GB, Lite
Cooler master Real Power M620 (modulaire voeding, 620 Watt)
3 HDD's (1 van 160, 1 van 500 en 1 van 2TB)

Mijn vraag is nu of het aan de kabels kan liggen of dat mijn voeding op een of andere manier toch niet goed genoeg is.

Alvast bedankt voor de reacties!
 
De voeding zou inderdaad voldoende moeten zijn. De videokaart heeft wel beide stekkers nodig om goed te functioneren.

Maar dat lost het probleem niet op... Ik denk dat je videokaart misschien kapot is.
 
Hmm dat vraag ik me af. Hij heeft namelijk een knopje aan de zijkant dat wel blauw oplicht als die word ingedrukt. Zou het daarnaast kunnen dat een defecte videokaart de rest van mijn systeem tegenhoudt om op te starten?
 
Hoi,

Ja dat is zeker mogelijk zou in ieder geval niet vreemd zijn.
 
Je zegt dat je de pc wel normaal werkende hebt gehad op de onboard video, dus dat maakt het wel waarschijnlijker. Heb je een vriend ofzo waarbij je jouw videokaart in zijn systeem zou kunnen testen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan