voeding goed geplaatst?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kaa455fr333

Gebruiker
Lid geworden
17 jun 2013
Ik kom juist van de computerwinkel waar men een andere voeding gestoken heeft, ik heb in de winkel gevraagd om de computer aan te zetten zodat ik kon zien dat ie startte en bleef draaien, ik zag dat de ventilatoren vooraan niet draaiden, hij zij dat hij niet genoeg aansluitingen had?
Hij heeft dan toch de ventilatoren kunnen doen draaien. Vond ik een beetje raar.
Maar bij thuiskomst zie ik dat de voeding in de computerkast is gemonteerd met de fan naar boven gericht zodanig dat de lucht in de computerkast blaast.
Normaal wordt de voeding toch zodanig gemonteerd dat de fan naar onder is gericht en de lucht naar beneden blaast onderaan de computerkast dus naar buiten.
Als ik de computerkast open doe zie ik direkt de rode fan van de voeding, de voeding is een HKC 650 Watt V-power niet modulair.
Speciale voeding die lucht in de computerkast blaast????

Ligt eraan. De meeste kasten van 'nu' hebben de voedingen onderin de kast zitten. Het is geen ramp dat het de lucht naar buiten blaast, want de lucht word vaak van voor naar achter geblazen.

Voeding omdraaien?

De voeding zit onderaan. en de lucht dus naar buiten blaast
Het is een moderne computerkast van vorig jaar, moet de voeding toch niet omgedraaid worden zodat de fan naar onder blaast en de lucht naar buiten.
De fan is nu direkt zichtbaar als je de computerkast opent, dus hij blaast de lucht in de computerkast.
Mijn vraag is eigenlijk zou ik niet beter de voeding omdraaien zodat de lucht naar buiten blaast?

Indien je daar echt een goede antwoord wilt hebben dan ga terug naar de computer winkel en vraag gerust. Het zal een redenen hebben waarom nu de lucht naar buiten wordt geblazen. Ik persoonlijk zal er blij mee zijn, maar wie ben ik?

de voeding zit anders dan bijvoorbeeld een corsair voeding

Uit de vorige reactie maak ik op dat men mij verkeerd begrepen heeft.
Als je de kast opendoet zie je direkt de rode fan van de voeding (HKC Voeding)
Dus de lucht wordt in de computerkast geblazen.
Bij mijn vorige voeding die kapot was (Corsair), zat de fan van de voeding naar onder gericht en werd de lucht naar buiten geblazen (onderaan de kast).
Dus vandaar mijn twijfel.

winkel gebeld

Voor die voeding is dit normaal zegt men dat de fan naar boven is geplaatst.
Ik ga dit afsluiten, de computer werkt anders normaal.

Het is opzich geen ramp. Enige wat ik kan bedenken is dat er een 'lucht zak' onder de videokaart komt waardoor de lucht net even wat minder goed langs de videokaart naar boven gaat. Ligt ook een beetje aan de koeling die er op de videokaart zit.

De fan in de voeding is in ieder geval niet sterk genoeg om een degelijke luchtverplaatsing te hebben; dus zoals je het zelf al zei, niet zo veel aan de hand.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan