Voeding Hiper R-580 watt

Status
Niet open voor verdere reacties.

alledieren

Gebruiker
Lid geworden
6 apr 2006
Hallo allemaal,

Ik sta voor een raadsel.:rolleyes:

Ik heb een voeding van het merk Hiper, MB van Asus, type Crosshair en een CPU van AMD x2- 5200

Mijn voeding maakt een fluitend geluid. Het geluid kun je omschreven als "het rijden in een auto met het raam op een kier open." Zelfs als je door pagina's of documenten bladerd neemt het geluid toe- en weer af. Ook als de computer belast wordt neemt het geluid toe.

De Hiper heeft 4 pin connector, terwijl het MB een 8 pin heeft. Het functioneert, maar mijn vraag aan jullie is: Als ik een extra kabel extender bestel bij Hiper, met een 8 pins, zou ik dan van mijn probleem verlost worden?

Alvast reuze bedankt,

Johan:thumb:

l

Goedemorgen,

Heb je de voeding al stofvrij gemaakt en de rest van de pc ook?
En de luchtstroom heef ook vrij baan?

Modag

Hallo Modag,

Bedankt voor je reactie. Ik vergat er bij te vermelden, dat alles gloednieuw is, dus geen probleem met de stof(nog niet)

Groetjes,

Johan

Hoi !

Als alles gloednieuw is, zou ik de voeding omruilen voor een ander merk; bijv. http://www.alternate.nl/html/productDetails.html?artno=TN5M40 (is practisch geruisloos).

4- of 8-pins 12V aansluiting op je mobo mag geen verschil maken i.v.m. het geluid dat de voedings-koeler voortbrengt.

Als dat irritant is zal dat niet veranderen met een andere aansluiting.

Dat de koeler van de voeding in snelheid varieert met de belasting is ook logisch.

Greetz,

Harry.

hoi Harry,

Bedankt voor je reactie. Ik heb gekozen voor deze voeding omdat de kabels modulair zijn en alles is uitgevoerd in schitterend blauw. het 'tochtend' geluid komt niet van de ventilators van de voeding, heb ze ter controle ook echt stilgehouden met een dunne pen, tussen de roosters, maar het geluid komt echt van binnen uit de voeding.

Verder zeggen ze op de site van Hiper, dat een 8 pin beter is voor de stroomvoorziening van mijn CPU, maar hoef dat te maken heeft met dit rare geluid?

Groetjes,

Johan

Hoi !

Modulaire voeding is van ieder A-merk te koop, hoor.

Nogmaals: 4- of 8-pins aansluiting kan geen verschil in belasting voor de voeding maken; er wordt ook met een 8-pins aansluiting niet meer ampere's afgenomen dan nodig.

Wil het zeker weten, haal je even een verloop-kabeltje 4 naar 8-pins bij de plaatselijke PC-boer.

En wat geluid betreft: ik heb hier o.a. een dure Thermaltake 480/550 in gebruik met handmatig regelbare ventilator-snelheid.
Bij wat hogere belasting zorgt die ook voor een straaljager-geluid.

Vandaar dat ze inmiddels uit de produktie genomen zijn.....

Greetz,

Harry.

Hoi Harry,

Bedankt, deze geven ze aan op de site van Hiper. het betreft een extender die je los kunt kopen en zal zorg dragen voor meer voeding, zodat mijn probleem over is; zeggen ze.

Ik heb hier een goedkoop voedingtje van mercury en daar hoor ik totaal niets van, behalve natuurlijk de ventilator.

Zie onderstaande bijlage voor meer uitleg.

groetjes,

Johan

My motherboard needs P8 connector but your PSU doesn't provide the P8 connector, what can I do?
A: Server motherboard normally requires EPS12V (i.e. an 8 pin ATX +12V connector a.k.a. P8 connector), however some ATX motherboards also require EPS12V, the reason is because the motherboard supports Intel Pentium 4 Extreme Edition (dual core) CPU as it requires EPS12V. Type R 580W series does not provide 8 pin ATX +12V connector.
You can use HIPER Extender HLC-2M1P-15 to convert two Molex and one P4 into P8 connector

HLC-2m1p-15_connector_repic.jpg

Hoi !

Ze kunnen het bij Hyper prachtig benoemen, maar dat is gewoon het verloopkabeltje waar ik er nog wel een stuk of 3 van in voorraad heb !
Alleen door de modulaire uitvoering doen ze het wat anders om de 12V niet van 1 kanaal af te halen.

Greetz,

Harry.

Hoi Harry,

Volgens mij heb je gelijk, zoiets dacht ik ook, maar wist het niet zeker.

Op deze topic mag een slotje en wil iedereen bedanken voor mijn vragen te beantwoorden.

groetjes,

Johan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan