voeding inbouwen

Status
Niet open voor verdere reacties.

mister 9

Gebruiker
Lid geworden
15 mrt 2004
Hallo,

Ik heb vandaag een nieuwe voeding gekocht. Die heb ik vandaag ingebouwd. Maar maakt het hoe die ingebouw wordt? Dus met de ventilatorkant naar boven of naar beneden? Die van mijn zit nu naar beneden omdat ik op die manier alleen de schroeven erin kon krijgen. En nog niet eens alle 4 de schroeven, maar maar 2 stuks. Maar als ik de ventilator naar boven doe, dan kan geen enkele schroef erin krijgen.

Groet,

Sam

Ventilator naar boven? Dan ziet de opening toch tegen het "dak" als je de kast dichtdoet?

de fan moet dus naar beneden deze zuigt warme lucht af van de cpu en kast
heb je mischien een XT kast in plaats van ATX ?

Laatst bewerkt:
Heb een ATX. Dus hij zit goed zoals hij nu zit dan?

Nog één vraag. De laatste tijd had ik vaak last dat mijn computer te heet werd tijden bv het downloaden en gamen. Is dat ook een probleem van mijn "oude" voeding geweest. Die was 300W, deze nieuwe is 550W. Ik heb wel laatst een nieuwe videokaart geplaats die stroom moest hebben van mijn voeding, dus hij werd wel iets meer belast. De pc werd zo heet dat hij ging piepen!!

Alvast bedankt weer.

Hoi,
Je zegt het zelf al kan maar op 1 manier.
Nee ik denk te weinig luchtflow.
Zijn alle ventilatoren schoon.

Modag

Laatst bewerkt:
Ja, ventilatoren waren schoon, heb dat direct gedaan.

Behalve mijn voedig, die was echt superstoffig. Kon ik zien. Hele ventilator zat onder een hele dikke laag stof.

Hoi,

Hoeveel ventilatoren heb je en wat worden nu de temperaturen?

Modag

Ik heb gewoon 1 ventilator op mijn processor, 1 op mijn videokaart, en dus 1 in mijn voeding. De temp. zijn nu prima, zie bijlage. Ik ben nu echter niet aan het downloaden en heb ook niet hele zware dingen aan staan.

Bijlagen

• temp.JPG
    temp.JPG
    38 KB · Weergaven: 35
Hoi,

Misschien is het toch verstandig om twee casefan's te installeren.

Modag

Kan ik er dan zomaar een 2e fan bij plaatsen. En waar plaats ik die dan?

Hoi,

Meestal zitten er al positie's in kast gebouwd onder voorkant pc en achter net onder de voeding en dan is het even meten of ze 8 of 12 cm groot zijn.
Meestal zit er op het moederbord een aaansluiting (electrisch) voor een casefan en de andere
kan je met een verloopsnoertje op een molex aansluiting doen.

Modag

Ik heb even een download gedaan. Waar eerder de achterkant van mijn voeding heel heet werd, blijft deze nu super koel. Niet eens richting warm.
Mijn oude voeding maakte de laatste tijd heel veel lawaai. Kan het niet zijn dat die gewoon bijna stuk was, en dus ook niet goed meer koelde? Want nu blijft het zaakje dus wel koel.

de oude voeding 300W wordt bij een zeg maar totale belasting in z'n geheel warmer dan bij een eenzelfde belasting van een 550W voeding.

Belast het systeem nog maar eens volledig (probeer die 550W maar eens te halen) en kijk dan nog maar eens hoe warm die wordt voordat je extra fans gaat plaatsen....want niet klooien aan iets dat goed werkt.

By the way de 300W/550W zijn vaak de piekvermogens niet de nominale....dwz in de praktijk kunnen ze het genoemde vermogen niet langdurig leveren zonder problemen te geven...het kan zomaar in werkelijkheid 20% lager zijn...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan