Voeding kapot. HD kapot??

• Onderwerp starter Onderwerp starter FCG
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

FCG

Gebruiker
Lid geworden
27 okt 2008
Hallo,

Ik heb sinds kort een nieuw moederbord+processor+geheugen en videokaart gekocht.

Moederbord: Foxconn G3IMX-K
Processor: Dual Core E2200
Geheugen: 1 GB
Videokaart: Geforce 8500 GT

Heb alleen de voeding en hd laten zitten.
Het merk van de voeding is FSP Group en hij is 300 watt

Maar sinds een paar dagen maakt de hd rare geluiden, het is net dat een motor wordt gestart maar dan ook weer uit valt.

En Soms valt mijn pc zomaar uit en start die opnieuw op. Heeft dat te maken met de hd of de voeding? of allebei?

Heb ook al Shdiag gedownload om te kijken als de hd kapot is of niet.
Maar als ik Shdiag opstart loopt het programma vast.

Kunnen jullie mij helpen?

hoevveel wat vraagt je videokaart 400 of 450 watt of meer ? ik denk zelf dat het aan je voeding ligt en welk merk voeding heb je

volgens mij vraagt die videokaart niet zoveel watt. Het is geen energie slurpende high end game kaart.

toch is de voeding niet voldoende voor jou systeem
minimaal 400/550 is nodig voor een modern systeem.
jij heb maar 300 en dan nog van een prul merk om het zo ff te zegen dat is vragen om problemen.

toch is de voeding niet voldoende voor jou systeem
minimaal 400/550 is nodig voor een modern systeem.
jij heb maar 300 en dan nog van een prul merk om het zo ff te zegen dat is vragen om problemen.

Een pc winkel heeft mij verteld dat 350 genoeg is??
Maar is mijn hd dan in orde?. Want die maakt dus rare geluiden

Als ik "logisch probeer te denken , kun je je voeding uitsluiten dat hij "stuk"is, want als je voeding stuk is doet hij helemaal niets meer !!! als je je wattage overschrijdt zal de zkering van je voeding stuk gaan en zal dus totaal niets meer doen.
Inderdaad is gezien je sterke videokaart het wel op het randje !!
Mijn vermoeden gaat toch uit naar de harddisk, heb je niet even een andere harddisk om erin te zetten en kijken wat hij dan doet ??

Als ik "logisch probeer te denken , kun je je voeding uitsluiten dat hij "stuk"is, want als je voeding stuk is doet hij helemaal niets meer !!! als je je wattage overschrijdt zal de zkering van je voeding stuk gaan en zal dus totaal niets meer doen.
Inderdaad is gezien je sterke videokaart het wel op het randje !!
Mijn vermoeden gaat toch uit naar de harddisk, heb je niet even een andere harddisk om erin te zetten en kijken wat hij dan doet ??

Nee heb geen hd bij de hand.

en hoeveel watt heb ik minimaal nodig denk je ?

Als je een andere voeding zou kopen zou ik inderdaad denken aan 450 - 500 watt.
Echter ik geloof er niet in dat het dat is !!! Het probleem wat je omschrijft lijkt veel meer je harddisk te zijn.
Start je PC eens op met zo min mogelijk apparaten eraan, dus Dvd-spelers , netwerkkaarten enz. even verwijderen zodat hij alleen maar start met wat intern geheugen en je HDD, doet hij dan nog hetzelfde, zoek dan een kennis of vriend die een ander harddiskje voor je (desnoods) te leen hebt, prik er die eens aan en probeer dan eens te starten, of probeer er dan een een besturingsprogramma op te installeren.
(want die andere harddisk "kent jou systeem niet" dus zal wel eerst geinstalleerd moeten worden)

Succes !!

Als je een andere voeding zou kopen zou ik inderdaad denken aan 450 - 500 watt.
Echter ik geloof er niet in dat het dat is !!! Het probleem wat je omschrijft lijkt veel meer je harddisk te zijn.
Start je PC eens op met zo min mogelijk apparaten eraan, dus Dvd-spelers , netwerkkaarten enz. even verwijderen zodat hij alleen maar start met wat intern geheugen en je HDD, doet hij dan nog hetzelfde, zoek dan een kennis of vriend die een ander harddiskje voor je (desnoods) te leen hebt, prik er die eens aan en probeer dan eens te starten, of probeer er dan een een besturingsprogramma op te installeren.
(want die andere harddisk "kent jou systeem niet" dus zal wel eerst geinstalleerd moeten worden)

Succes !!

Ok, Ik ga morgen even proberen. Bedankt voor je hulp.

Dat rare geluid van je hd is omdat de hd niet genoeg stroom krijgt en dan gaat deze uit.

Als een auto te weinig brandstof krijgtgaat deze ook rare geluiden krijgen en na een tijdje uitvallen.

Dat rare geluid van je hd is omdat de hd niet genoeg stroom krijgt en dan gaat deze uit.

Als een auto te weinig brandstof krijgtgaat deze ook rare geluiden krijgen en na een tijdje uitvallen.

Hij valt niet uit. Soms start die gewoon opnieuw op
Maar waar ligt het nu aan dan?

De voeding of de hd?...

Ik hoor steeds verschillende verhalen

Hij valt niet uit. Soms start die gewoon opnieuw op
Maar waar ligt het nu aan dan?

De voeding of de hd?...

Ik hoor steeds verschillende verhalen

Steek eerst een nieuwe voeding. Helpt dit niet, kan je aan de hd denken.

Steek eerst een nieuwe voeding. Helpt dit niet, kan je aan de hd denken.

Maar hoe kan het dan, dat die dit sinds kort doet.
Dan had ik dit probleem ook al moeten hebben toen ik deze pc kreeg. (4-5 jaar geleden)
Ik had er eerst nooit geen problemen mee.

Het is begonnen toen ik een nieuw moederbord + processor en geheugen heb gekocht.
Ik heb alleen de voeding en de hd laten zitten.

Het probleem is opgelost.

Het was niet de hdd, maar de voeding was aan de te lage kant voor mijn systeem

Bedankt voor jullie reacties

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan