Voeding kapot?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rarevogelman

Gebruiker
Lid geworden
2 jan 2011
Hallo,

Vanochtend startte mijn computer opeens niet meer op. Ik denk zelf dat het aan de voeding ligt maar ik weet het niet zeker. Hoe weet ik of het mijn voeding of mijn moederbord is?

(Als ik hem aanzet doet hij helemaal niets, er gaan nergens lampjes branden en ook de ventilator doet niets)

Alvast bedankt,

Martijn

Heeft u misschien een knal gehoord ?

Of een raar geluid toen u hem aan deed.?

of misschien die dag ervoor?

@Mike

Nee ik heb geen rare geluiden uit mijn computer gehoord. Als ik hem probeer aan te zetten is het alsof er niet eens stroom op mijn computer staat, er is totaal geen reactie.

@ Frank

Ik heb niet zo even een tweede voeding liggen. En ik kan het me ook niet makkelijk veroorloven om er zomaar een bij de kopen. Ik wil daarom eerst graag goed weten hoe groot de kans is dat het mijn voeding is en niet iets anders :)

Maar als jullie aanraden om een andere voeding te proberen dan doe ik dat natuurlijk ;)
Ik heb nu deze voeding erin zitten: OCZ StealthXStream 600W

Zou ik die kunnen vervangen door deze?

http://azerty.nl/8-1073-68467/corsair-tx650w-voeding-int.html

Laatst bewerkt:
Je zult toch ergens moeten beginnen.

Wil het mobo testen moet je toch zeker weten of je voeding het doet.oftewel.....;)

Loop ook al je aansluitingen eens na..
(zal niet de eerste zijn waarbij de hond over de schakelaar van de stekkerdoos gelopen heeft:d)

Laatst bewerkt:
Even de kast openmaken en ruiken of je iets raars ruikt aan de voeding. Wanneer je brandlucht ruikt weet je het zeker.

Ik ruik idd een lichte brandlucht, en mijn vader zei dat hij al een tijdje een 'elektriciteitslucht' rook als mijn computer aanstond.

Ga er maar vanuit dat de voeding vervangen moet worden.

Je had al een voeding gelinkt.op zich prima voeding maar wellicht niet nodig voor je systeem.Als je even je systeemspecs plaats kan er wellicht een wat goedkopere in.Wel van een goed merk maar minder wattage.

Laatst bewerkt:
Specs:

Processor - AMD Phenom II X4 955 3.2 Ghz
Geheugen - Corsair 2x2GB DDR3 SDRAM
Videokaart - XFX Nvidia GeForce GTX275 896MB
Moederbord - MSI 790GX-G65 AMD

Mijn oude voeding was van Cooler Master 500W, maar ik begreep dat dat wel het minimale was voor deze specs.

Dan begin ik maar met een voeding te bestellen ;)
Jullie horen het wanneer hij erin is gezet!

Mijn vader wees me op een computerzaak bij ons in het dorp, het zou sneller zijn om daar te kopen aangezien we hem dan morgen kunnen halen. Zou deze voeding ook goed zijn of toch maar de Cooler Master die je eerder had aangeraden?

Het gaat hier over: EMINENT Power Supply ATX V2.2 550W APFC

Mocht hij niet goed zijn dan wordt het de Cooler Master, maar dit zou een paar dagen schelen ;D

Zou niet mijn keuze zijn.
Laag amph op de 12volt lijn en een efficiëntie van 75%.

Geen toppertje....
Heeft die winkel geen voedingen in de a catogorie?Bijv antec,coolermaster etc

Ja, maar dan zit je al tegen de 100 euro aan ;(

Maar oké, zoals ik het hoor moet ik gewoon voor de Cooler Master gaan, en ik zal ook ff doen wat er in je link stond. Alvast bedankt voor alle (snelle) hulp!

Duur plaatselijk pc boertje:p

Voeding is gewoonweg het belangrijkste van je systeem.Moet geweoon goed zijn.

Succes:thumb:

Oke top! Nieuwe voeding erin gezet en hij doet het weer perfect!
Bedankt voor alle goede hulp allemaal! Ik sluit dit topic ;)

Mvg,

Martijn

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan