Voeding kapot

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sarita

Gebruiker
Lid geworden
14 mei 2004
Sinds een week gaat mijn pc de ene keer wel aan en dan weer niet. Als ik het aan doe, gaat het binnen 5 seconden uit. Gisteren bijvoorbeeld, ging de pc de hele dag niet meer aan. Ik heb het zo gelaten en vandaag weer geprobeerd. Het ging weer aan, het werkt perfect, nu staat het al uren aan. Ik heb al eens in mijn omgeving rondgevraagd en er wordt gezegd dat het waarschijnlijk de voeding is. Kan dit? Ik vind het namelijk raar dat het de ene dag wel aangaat en dan weer niet. Ook valt hij tussendoor niet uit. Ik wil wel een nieuwe voeding kopen, maar ik wil, bijna, zeker weten dat het daar aan ligt.

Operating System
Microsoft Windows 7 Professional 32-bit SP1
CPU
AMD Phenom II X4 945 38 °C
Deneb 45nm Technology
RAM
4,00 GB Dual-Channel DDR3 @ 400MHz (6-6-6-15)
Motherboard
ASRock 770 Extreme3 (CPUSocket) 26 °C
Graphics
MD7218AR (1280x1024@60Hz)
Radeon HD 6800 Series (ATI AIB)
Hard Drives
932GB Western Digital WDC WD1001FALS-00J7B1 ATA Device (SATA) 31 °C
466GB Western Digital WDC WD5000AADS-00S9B0 ATA Device (SATA) 27 °C
Optical Drives
PLEXTOR DVDR PX-880SA ATA Device
TSSTcorp CDDVDW SH-S223C ATA Device
TSSTcorp CDDVDW SH-S223C ATA Device
Audio
High Definition Audio-apparaat

Voldoende informatie?

Hoi,

Het zou wel de meest logische verklaring zijn geen andere voeding om te proberen? zou ook moederbord kunnen zijn .

o oke, die heb ik nu ook, eentje uit die serie. Welke zou ik dan moeten nemen?

Dank je wel. Het is een beetje prijzig, is er een goede in een wat lagere prijsklasse?

@bfortbattle, en of XFX goed is, voedingen kosten weinig en worden toch heel goed getest. XFX is beste koop, Antec en Seasonic zijn beste kwaliteit. Corsair is echt het gentlemens-merk, goede kwaliteit maar voor een voeding uit een goede serie betaal je ook flink.

Ik adviseer deze voeding voor de TS, heeft een hele hoge efficiëntie tegen een lage prijs: http://azerty.nl/8-1073-353943/antec-high-current-gamer-hcg-5.html

Als ik het goed begrijp is de XFX dus de beste. Hoe duur is zoiets?

Ik weet eigenlijk nog steeds niet welke ik moet kopen. In prijs verschilt het behoorlijk maar ik wil wel een goede.

Dank je. Dat is goedkoper dan de corsair maar wel beter?
Ik heb trouwens contact gehad met azerty, daar heb ik mijn pc gekocht, voor de garantie. Garantie is net een paar maanden verlopen. In dat zelfde mailtje wordt er gezegd dat het niet de voeding hoeft te zijn, zoals hier. Ik denk dat ik de pc na moet laten kijken. Iemand een idee waar ik dat voor een redelijke prijs in den haag kan laten doen?

In Den Haag moet je opletten want er zitten in het Centrum, en ook de Spoorwijk, een hoop louche tentjes en zeker ook voor computers. Via Google kan je zien dat o.a Mycom en Paradigit ook in Den Haag zitten, dit zijn grote ketens die onderdelen verkopen die up to date zijn. Dit is wel eens anders met bedrijfjes die klein zijn of op het boerenland zitten (ik noem maar geen voorbeeld voordat ik daar problemen mee krijg). Je moet wel even opletten want sommige winkels als Alternate leveren bepaalde service alleen voor computers die bij hun zijn gekocht.

In Spoorwijk zou ik het inderdaad niet proberen. Is mycom of paradigit niet een beetje prijzig?

Ik heb azerty al gemaild om te vragen of er een winkel is waar ik het naar toe kan brengen. Nu vind ik het wel lastig dat ik een pc online heb gekocht.

Ja, er is een winkel van Azerty, de Azerty showroom te Raalte. Raalte ligt echter in Overijssel, zelfs na Zwolle. Dat is vanaf Den Haag 2 uur heen en 2 uur terug, je kan dan óf via de A12 over Utrecht (daarna A28 richting Amersfoort/Zwolle/Groningen) óf via de A4 over Amsterdam (daarna A1 richting Apeldoorn en dan bij Hoevelaken de A28 richting Zwolle/Groningen).

Dat is wel heel erg ver. Dan ga ik liever naar een winkel in den haag. In ieder geval heel erg bedankt, ik ga even kijken wat de prijzen ongeveer zullen zijn.

Bijna twee weken gelden heb ik mijn pc naar een winkel gebracht, ik woon niet in Spoorwijk. Ze hebben de pc nagekeken, bios geupdate, een batterijtje vervangen en een nieuwe kabel meegegeven. Ik weet niet wat er hand was, zij trouwens ook niet, maar de pc werkt goed.

Bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan