Voeding Keuze.

Status
Niet open voor verdere reacties.

BluRay

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
13 dec 2007
Hallo ,
Ik heb jullie advies nodig voor een Voeding .

Zalman

en ./. Of

Coolermaster

En ./. Of

Zalman 2

Verder gaat het mij niet om Leverbaar Of om de watts
Maar welke zuiniger is en Welke beter is .
Graag geen andere voedings aanraden .

MVG BluRay:cool:

Laatst bewerkt:
Hoi,

De zalman 2 is het zuinigst en zou mijn keuze zijn .

Modag

Modag,
het verschil in energieverbruik tussen degene die jij zou kiezen en de Coolermaster bedraagt 20 hele Watts, anders gezegd, als je de pc 50 uren continue op vol vermogen zou laten draaien (wat zeer onwaarschijnlijk is) scheelt dat al gauw 0,15 eurocent. M.a.w. te verwaarlozen / niet relevant. Wáárom geef jij de voorkeur aan die Zalman2?

Modag,
het verschil in energieverbruik tussen degene die jij zou kiezen en de Coolermaster bedraagt 20 hele Watts, anders gezegd, als je de pc 50 uren continue op vol vermogen zou laten draaien (wat zeer onwaarschijnlijk is) scheelt dat al gauw 0,15 eurocent. M.a.w. te verwaarlozen / niet relevant. Wáárom geef jij de voorkeur aan die Zalman2?

Pasja welke zou jij kiezen :o

Ik heb mij nog niet in de twee exemplaren verdiept. Wat ik wel zie dat is dat bij de Coolermaster op de door jou geplaatste link véél meer technische info wordt gegeven dan bij de Zalman2.
Dat zegt helemaal niets, maar zonder meer technische info over de Zalman2 valt er weinig te vergelijken.
Daar jíj graag een vergelijk wil hebben zou mijn voorstel zijn : zoek van beide exemplareren vergelijkbare technische info en plaats die hier.

Oke ik zal even op de site van Zalman kijken :D 5Min

EDIT : Hier werkt de Zalman Site niet bij Power Suplie's hij kan de site niet vinden waar de voedingen staan :(

EDIT 2 :
Zalman

En ./. Of

Zalman 2 Klik!

Laatst bewerkt:
Modag,

Hoi,
Ik zou deze voeding kiezen omdat hij modulaire kabels heeft dus die je niet gebruikt zitten ook niet in de weg .
En qua pestaties zal de zalman gevoelsmatig ook wat beter zijn.
Modag

Laatst bewerkt:
Heb je overigens enig idee wat je daarmee zegt / bedoelt? (modulair)

Heb je overigens enig idee wat je daarmee zegt / bedoelt? (modulair)

Ja daar bedoel ik mee dat de voedings kabels etc los van de voeding zijn en d.m.v stekker verbindingen op de voeding kan worden aangesloten.

Modag

Gelukkig, ik was even bang dat.................. :D

Maarre, als dit nu klopt, wat doet jou dan de voorkeur voor die Zalman hebben? (Anders dan "gevoelens", want volgens mijn bescheiden mening koop je weinig voor gevoelens en koop je veel voor feiten, zoals het een feit is dat die Coolermaster óók modulair is) ;)

Laatst bewerkt:
Het enige wat de Zalman's voor hebben op de Coolermaster is dat ze een paar dB stiller zijn en een hogere efficiency (84% Zalman en 80% Coolermaster)
Dien te gevolge heeft de Zalman 500Watt een nagenoeg net zo groot 'combined power' als de iets zwaardere Coolermaster (140Watt Zalman tegen 142Watt voor de Coolermaster)

Laatst bewerkt:
Oke dus de conclusie is :

Welke moet ik nou kiezen HELLPPP:(:(:(:(:confused::confused:

Ik heb een persoonlijke voorkeur voor Zalman, maar dat is dus puur persoonlijk.

Bluray, ik heb ze inmiddels naast elkaar gezet en dan lijkt het er een beetje op dat ze niet veel van elkaar verschillen.
Een voorkeur kan ik niet uitspreken omdat ik ze geen van beide ken of ooit gehad heb.
Ik denk dat je simpelweg het typenummer van een van die dingen gewoon eens in het Google zoekvak moet zetten. De hits die je dan krijgt zijn zeer, zeer talrijk. Een heleboel puur commercieel (prijsvergelijking etc. etc.) maar ook een heleboel met inhoudelijke informatie en sommige van die hits zijn forums. Verdiep je en laat je desgewenst leiden door de mening van een aantal anderen.

Oke bedankt voor alle reactie;s denk toch dat ik de Zalman van 500 Watt neem

Bednakt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan