Voeding maakt een tikkend geluid

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ranez

Gebruiker
Lid geworden
11 mei 2009
Berichten
74
Goedendag,

Ik heb sinds een aantal weken een nieuwe computer.
Maar mijn voeding maakt sinds een aantal dagen een tikkend geluid.

Mijn voeding is de be quiet! Straight Power BQT E5-650W.

Alleen wat mij opvalt is dat hij af en toe een zacht geluid maakt en soms hard en soms ook helemaal geen geluid.

Ik weet bijna zeker dat het de fan is.

Er is volgens mij al een topic over dit probleem, maar daar was stof de oplossing en dat is het hier niet, want de voeding is net nieuw, dus helemaal niet stoffig.

Ik hoop snel wat te horen,

Ranez
 
Hoi,

Welkom op Helpmij,

Misschien dat de fan op temp. wordt geregeld dat zou verklaren waarom hij afentoe hard en weer zacht draait.
Denk opzich dat alles in orde is.

Modag
 
Hoi,

Welkom op Helpmij,

Misschien dat de fan op temp. wordt geregeld dat zou verklaren waarom hij afentoe hard en weer zacht draait.
Denk opzich dat alles in orde is.

Modag

Tikkent geluid lijkt mij zoals de TS al zegt de FAN te zijn. Misschien een los kabeltje ofzo dat er tegen aantikt?
 
Hoi,

Maar hij heeft er ook over datde fan hard en zacht draait en daar gaf ik eigenlijk antwoord op maar inderdaad het tikken zou van de fan kunnen komen .

Modag
 
Hoi,

Maar hij heeft er ook over datde fan hard en zacht draait en daar gaf ik eigenlijk antwoord op maar inderdaad het tikken zou van de fan kunnen komen .

Modag

En d'r is maar 1 manier om er achter te komen:

Temperaturen checken;

Even je voeding na kijken op losse draadjes etc.
 
Hoi,

Helemaal mee eens.
Alleen zou ik denk dan naar de winkel terug gaan pc is een paar weken oud laten hun de oorzaak maar zoeken

Modag
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Helemaal mee eens.
Alleen zou ik denk dan naar de winkel terug gaan pc is een paar weken oud laten hun de oorzaak maar zoeken

Modag

Precies. Nou had ik alleen het gedeelte van de voeding gelezen en niet mee gekregen dat het beesie nog maar een paar weken oud was.
 
Heel erg bedankt voor jullie reacties. Ik denk dat de beste oplossing is, dat ik hem gewoon terugbreng inderdaad.

Ben ik hem wel even kwijt, maar dan weet ik zeker dat hij het goed gerepareerd wordt.
 
Hoi,

Succes en hoop nog te lezen hoe het afgelopen is .

Modag
 
Ik heb de voeding teruggestuurd en nu heb ik een nieuwe ontvangen.

Opgelost dus ! :)

Gr Ranez
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan