Voeding of iets anders?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gamedrag

Gebruiker
Lid geworden
27 aug 2005
Hallo,

Ik zit al sinds de zomervakantie dit jaar met een probleem dat mij langzamerhand toch mijn geduld begint op te vreten. Toen ik een keer mijn pc opstarte hoorde ik een raar geluid uit de voeding komen alsof er iets in zat... een kleine tik tegen de achterkant deed het vreemde geluid verdwenen: een vliegje soms? Enfin probleem opgelost! Dus niet: na een tijdje wilde ik mijn pc weer opstarten, ik drukte op de power on knop de pc start op en valt daarna meteen weer uit! Na tientallen keren het opnieuw proberen start de pc eindelijk... maar nu de laatste tijd kwamen deze 2 problemen er ook nog een keer bij, nadat mijn pc eindelijk opgestart is vraagt het BIOS startschermpje om de MHz goed te zetten!? Raar: maargoed van 100 naar 133 gezet, op 133 staat ie normaal ook. Het 2e probleem was dat als ik een CD/DVD in de DVD-ROM doe, prutteld de CPU even, de DVD-ROM leest heel eventjes en dan BAM... pc uit! ****ed up!!! Ik kan niet eens meer normaal een computere gebruiken!

Weten jullie soms het probleem? Ik heb gezien dat iemand een gelijksoortig probleem heeft maar ik heb daarbij nog eens een paar problemen meer! Ik heb deze pc al een jaar, en met de vakantie is ie gaan flippen, het hete weer soms!?

Oja, als ik met ASUS probe power fan aanklik zegt ie : power fan below threshold!?

Ik hoop dat jullie er raad me hebben, René

Ik denk dat de ventilator van je voeding is vastgelopen en dat je pc zichzelf uitschakelt om zichezelf te beschermen.
Wat je even kan proberen is het volgende:

Haal de voeding uit de kast. In het midden van de ventilator zit een stickertje. Als je deze eraf haalt, zie je er een dopje onder zitten. Haal dit los en spuit er wat naaimachineolie of teflonspray in, plaats het dopje terug en plak er een nieuwe sticker overheen.
Plaats de voeding terug en misschien heb je geluk.

Ik zal het proberen, weet je het wel zeker of dit helpt? Lost dit ook de andere problemen op? Ik heb een keer gekeken naar de voeding, ik trof wel heel wat troep aan, gele smurrie e.d. Het leek erop of de condensator lek was deze heb ik vervangen maar nog bleef het probleem er, i.i.g. bedankt voor je hulp, ik hoop nog graag andere tips te krijgen!

René

Ik heb eens een hoop gerammel gehad uit een voeding en na het bovenstaande uitgevoerd te hebben was deze weer muisstil... Waarschijnlijk zit er idd een hoop bagger in.

Dat probleem heb ik maar 1 keer gehad en heeft zich niet meer voortgedaan, de voeding zag er aardig schoon uit toen ik em openden, en de ventilator draait ook perfect, ik kan em zelf d.m.v. blazen em laten draaien, is er toch misschien een onderdeeltje van de voeding kapot?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan