Voeding op 110V gezet..en nu !!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Happyhippie

Gebruiker
Lid geworden
26 aug 2004
M'n zoon heeft per ongeluk de voeding tijdens het onder stroom staan v/d Pc de schakelaar van 230V naar 110V gezet met een doffe plof als gevolg inclusief de bijhorende geur.
(Hij dacht dat je daar de ventilator kon met regelen omdat die wat lawaai maakte,niet dus !)
Pc doet nu vanzelfsprekend niets meer,wat zijn de opties die ik kan ondernemen,weet wel iets van soft,minder van hardware.......
Betreft een Dell E521 Dimension en op de voeding staat:
Dell N° L305p-01
Dell P/N:NH493
P/N PS-6311-5DF-LF
DC output 305W

Nieuwe voeding plaatsen en hopen, dat er niks anders een klap heeft gekregen.:(

Nieuwe voeding plaatsen en hopen, dat er niks anders een klap heeft gekregen.:(
Moet dat dezelfde orginele Dell zijn of zijn er passende alternatieven voor die ook dezelfde connectors hebben ?
Op wat moet ik letten bij alternatieve aankoop ?

Voedingen zijn vrij standaard tegenwoordig.
Maar wat Crash al zegt, als er iets op je moederbord doorgefikt is dan helpt je geen enkele voeding meer. :(

Ik zou liever een losse voeding van iemand uitproberen voordat ik hier geld in zou stoppen.

PS wel slim bedacht van je zoon, alleen werkt het precies andersom dan hij gedacht had. :shocked:

Heb hier nog 2 Pc's staan helaas beide met de oude connectors,dus dat is momenteel geen optie.
Ga morgen ff langs bij de Pc boer voor een alternatief,overigens vindt ik nergens orginele Dell voedingen te koop
:shocked:

Deze voeding is een 300W,heeft het zin,en mag het om een zwaardere te plaatsen ?

Zwaarder mag altijd. Zolang de voeding maar minimaal levert wat je systeem verbruikt/nodig heeft.
Een zwaardere voeding heeft dus nog reserve capaciteit voor als je upgrades overweegt. (nieuwe videokaart bv)

Vandaag naar de Pc boer geweest en een stille Spire Rocketteer 380W voeding meegebracht.
Alles werkt gelukkig terug normaal,lijkt niets gebeurd te zijn verder.
Papa.....en vooral zoonlief weeral tevreden.

Thanks voor de reply's

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan