Voeding piept na upgrade

Status
Niet open voor verdere reacties.

joey1123

Gebruiker
Lid geworden
26 apr 2011
Onlangs heb ik een nieuw moederbord en processor gekocht, dit heb ik zelf ook in m'n pc aangesloten. Echter nu piept de voeding op momenten dat ik nieuwe processen open.
Temperaturen van de CPU etc. zijn allemaal dik in orde. Heb ik iets verkeerd aangesloten of?

Wat is er aan de hand? specs.png

Heb als voeding een Combat Power 750W

Zie speccy voor system specs

Bijlagen

• download.jpg
    download.jpg
    9,3 KB · Weergaven: 48
Je had voor die prijs beter een kwalitatief betere (merk)-voeding met iets lager vermogen en een 80% bronze certificering kunnen kopen...
Iets van be quiet!, Seasonic of Coolermaster bijv. 520 Watt van Seasonic was ook voldoende geweest...
Als je die voeding nog kunt retourneren: doen !
Weet je trouwens zeker dat het de voeding is die dat piep-geluid maakt, niet het moederbord toevallig..?

Je had voor die prijs beter een kwalitatief betere (merk)-voeding met iets lager vermogen en een 80% bronze certificering kunnen kopen...
Iets van be quiet!, Seasonic of Coolermaster bijv. 520 Watt van Seasonic was ook voldoende geweest...
Als je die voeding nog kunt retourneren: doen !
Weet je trouwens zeker dat het de voeding is die dat piep-geluid maakt, niet het moederbord toevallig..?

Nee kan hem niet meer retourneren helaas. Heb de voeding al zo'n twee jaar.
Ik weet zeker dat het de voeding is die het gepiep veroorzaakt. Wat raad je me aan, nieuwe voeding kopen?

Voor wat betreft je videokaart: nVidia adviseert: Minimum Recommended System Power (W) 500Watt
Je processor trekt onder belasting ook ruim 100 Watt.
Aangezien deze voeding niet over een 80% certificering beschikt schat ik het rendement rond de 70% ( 525 Watt ).
Daarnaast heeft hij 2x 12V rails ( en kan dus niet zijn max. vermogen op 1 enkele rail leveren ).
Ik ben inderdaad bang dat deze voeding jou systeem onder load niet trekt en dus zou ik in elk geval een andere voeding proberen ( bij de lokale computer-winkel of iemand die je kent ).
Als een andere, goede voeding van rond de 550 - 600 watt geen probleem geeft weet je het zeker voordat je onnodig geld uit geeft.

Heb nieuwe voeding gekocht. Probleem opgelost, alles loopt nu soepel. Heb de cooler master 650w genomen.

Prima keus. Zo zie je maar, een hoog ( opgegeven ) vermogen zegt lang niet alles.
Veel plezier ermee :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan