Voeding piept

Status
Niet open voor verdere reacties.

SX-SuperFly

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2005
Mijn voeding piept als een malle. Zodra de stroom er op komt begint die te piepen, een hele irritante schelle hoge piep!
Als ik de stekker er uit trek is het over, dus ook als de pc uit staat heb ik last van die piep. Pas als de stekker er uit is dan gaat het over.

Wat kan dit zijn?

Dat die kapot is:(
Dit ligt denk ik aan een kapotte condensator.
Iniedergeval niet meer verder gebruiken.

Ik ga morgen gelijk naar computerland/norrod oid.
Hoop dat ze daar een nieuwe voeding erin kunnen plaatsen
Wil ik er gelijk een ander geheugenbalkje in!

bedankt!

Was het toevallig een goedkope voeding?
Die hebben daar wel vaker last van wanneer ze zwaar geleden hebben kwa stroom verbruik.
Niet bezuinigen op een voeding koop dus een goed merk zoals cooler master, corsair etc.

Laatst bewerkt:
Ik ben bij computerland geweest en daar hebben ze een voeding er in gezet. Was een goede voeding die ze vaker gebruikten zeiden ze.
Ik heb een Antec Sonata II kast, daar zat een standaard voeding in van 450W. Die heeft het dus bijna begeven.
Hier moet ik wel weer even mee vooruit komen!
Heb ook gelijk 1 gig extra geheugen erin gezet.

Merk weet ik niet...
Op het factuur staat: PC Voeding 400 WATT Low Noise €19,95
Wel goedkoop, maarja het zou goed moeten zijn zeiden ze.
Zo'n heel zwaar systeem heb ik ook niet hoor.
1 harde schijf Samsung Spinpoint 250GB
Asus EN7600GT 256mb graka
Asus A8N5X mobo
AMD 3500+ processor

moet wel lukken met 400W

Nou maar bidden dan dat die het langer dan een paar weken doet want dat kan nooit iets zijn helaas....

Ja een goedkope voeding is meestal rommel.
En een voeding van 500 wat van30 euro is meestal 10 keer slechter als een goede voeding van 350 watt.
Je moet juist het meest investeren in een goede en dan ook helaas duurdere voeding.
Ik heb ook een voeding in me pc kast van 150 euro het is belangrijk dat je kunt rekenen op je voeding.
Plus dat zon goedkope voeding meestal geen beveiliging heeft behalve dan een fuse.
Mocht je kortsluiting etc krijgen is dus je moederboard hdd enzovoort allemaal kapot.

Laatst bewerkt:
tsja er werd mij verteld dat die voeding goed genoeg was... en er zit garantie op dus als die na een paar week kapot is dan ga ik terug.
er lag ook nog spul van sweex, maar daar heb ik juist allemaal slechte verhalen over gehoord, dus dat hoefde ik niet.

Ik raad je aan hem terug te brengen en bijv. een corsair of coolermaster te kopen.
En met sweex heb je inerdaad gelijkdat is een baggermerk kwa voedingen.

Ik ga dr vrijdag weer even heen, kijken of ze het kunnen bestellen.

Hoeveel watt moet ik dan hebben?

Ongeveer 450 watt zou ik nemen kan je altijd nog upgraden zonder problemen.
Heb je geen mycom in de buurt die verkoopt ook veel a merken.

Nee zit geen Mycom in de buurt.

Alleen een Norrod en Computerland.
Opzich ben ik goed te spreken over de service van Computerland dus ik informeer daar even of ze een coolermaster of corsair kunnen bestellen.

Coolermaster heb je ook al vanaf zo'n 55 euro toch?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan