Beste mensen,
Allereerst wil ik jullie een gelukkig nieuw jaar wensen.
Ik heb een probleempje. Tijdje geleden heb ik een game pc gekocht. Al sinds ik hem heb, is het soms wel eens zo dat wanneer ik een game speel, het scherm ineens zwart wordt en de pc niets meer doet en kan ik hem resetten. De games die ik speel zijn best wel zware games, zoals Far Cry 2, Assassins Creed, GTA 4, COD 4, enzovoorts. Ik kan de graphics op zijn hoogst zetten en alles loopt ontzettend soepel totdat het scherm zwart wordt. Dit probleem varieert van een paar minuten spelen, tot een uur, of soms komt het probleem helemaal niet voor.
Ik weet bijna zeker dat het aan de voeding ligt. Het is namelijk een of andere 350 watt naamloze merk voeding dat ingebouwd is. Maar ik wil toch even zeker weten of het inderdaad de voeding is voordat ik naar de winkel ren om een nieuwe te kopen.
Systeem specs:
Processor
Omschrijving Intel® Core 2 Quad Q8200 (2,33 GHz)
Kloksnelheid 4x 2333 MHz
Level 2 Cache 2x 2048 KB
Bussnelheid 1333 MHz (Quadpumped)
Socket 775
Geheugen
Omschrijving 4096 MB DDR2
Totaal capaciteit 4.096 MB
Aantal modules 2
Type SDRAM-DDR2
Standaard DDR2-800
Grafisch
Grafische chip GeForce 9600 GT
Interface PCIe x16
Geheugen 512 MB
Aansluitingen 2x DVI-I
Harddisk
1.000 GB SATA
Mijn vraag is dan ook, ligt het aan de voeding, en als dat zo is, wat voor voeding zouden jullie mij dan aanraden om aan te schaffen?
Allereerst wil ik jullie een gelukkig nieuw jaar wensen.
Ik heb een probleempje. Tijdje geleden heb ik een game pc gekocht. Al sinds ik hem heb, is het soms wel eens zo dat wanneer ik een game speel, het scherm ineens zwart wordt en de pc niets meer doet en kan ik hem resetten. De games die ik speel zijn best wel zware games, zoals Far Cry 2, Assassins Creed, GTA 4, COD 4, enzovoorts. Ik kan de graphics op zijn hoogst zetten en alles loopt ontzettend soepel totdat het scherm zwart wordt. Dit probleem varieert van een paar minuten spelen, tot een uur, of soms komt het probleem helemaal niet voor.
Ik weet bijna zeker dat het aan de voeding ligt. Het is namelijk een of andere 350 watt naamloze merk voeding dat ingebouwd is. Maar ik wil toch even zeker weten of het inderdaad de voeding is voordat ik naar de winkel ren om een nieuwe te kopen.
Systeem specs:
Processor
Omschrijving Intel® Core 2 Quad Q8200 (2,33 GHz)
Kloksnelheid 4x 2333 MHz
Level 2 Cache 2x 2048 KB
Bussnelheid 1333 MHz (Quadpumped)
Socket 775
Geheugen
Omschrijving 4096 MB DDR2
Totaal capaciteit 4.096 MB
Aantal modules 2
Type SDRAM-DDR2
Standaard DDR2-800
Grafisch
Grafische chip GeForce 9600 GT
Interface PCIe x16
Geheugen 512 MB
Aansluitingen 2x DVI-I
Harddisk
1.000 GB SATA
Mijn vraag is dan ook, ligt het aan de voeding, en als dat zo is, wat voor voeding zouden jullie mij dan aanraden om aan te schaffen?