Voeding probleem?

Status
Niet open voor verdere reacties.

HKboy

Gebruiker
Lid geworden
21 jul 2012
Goedemorgen/middag,

Ik heb gister m.b.v. een vriend mijn PC gebouwd, specs staan onderaan dit topic.
Nu bij het eerste keer aandoen van de PC, kwam er gigantisch veel rook uit, en gelijk de stroom eraf gehaald.
Na het bekijken van wat er fout kon gaan, zagen we dat een bepaald aantal kabels uit de voeding serieuze brandplekken hadden, die in een verloopje naar <volgens mij> de cpu fan/case fan gaat (Stekkertjes linksboven v/d processor socket). Het waren achteraf de foute kabels, er was een 6-pin op een 8-pin aangesloten. Uiteindenlijk de goede kabels erin gedaan, en nu start het systeem wel, alleen de CPU fan blijft uit, en als gevolg schiet het systeem na 2 sec uit en blijft resetten.
De fan probeert wel 1 of 2x te draaien, maar er komt verder geen beweging in.

Dus, is dit een directe fout van de voeding, of is de cpu fan foutief? Of, is de voeding (500W) te zwak? Na de rook zit er wel een kleine brandplek aan de zijkant van de case moet ik erbij vermelden.

Mvg,
Riekelt Goucem

Hardware:
Mobo: Asus P8H77-V LE
CPU: intel i5 3550
GPU: Sapphire Radeon HD 7770
Voeding: OCZ CoreXstream 500W
Overig niet-belangrijk voor dit probleem:
HDD
DVD-burner
PCI wifi adapter.
8GB DDR3

je hebt geen voedingsprobleem, je hebt een assemblage-probleem, zelf veroorzaakt..(Het waren achteraf de foute kabels, er was een 6-pin op een 8-pin aangesloten)
Wat je nu kúnt hebben is een mogelijk defecte voeding, icm met een mogelijk defect moederbord en misschien ook nog de processor en het geheugen naar z'n grootje ...
Was dit alleen maar een voedingsprobleem dan had je minder zorgen ...
Ik wens je veel succes!

Toevallig heb ik net hetzelfde mee gemaakt met hetzelfde moederbord maar andere voeding..

Toen k de 6 pin aansluitte ipv de 8 kwam er geen rook maar start de pc even op zoals je zei voor 2 seconden en daarna viel hij uit.
Heb dan de juiste kabel erop aangesloten en nu werkt hij nog!

Raar dat je een soort van vlam, rook heb gehad :confused:

Ik heb er ook nog niet nieuwe voeding en cpu koeler ingemonteerd, en nu weigert hij helemaal om aan te gaan.
Bijkomend was dat de case- en cpu fan omgewisseld waren.

Wel brandt er een lichtje op het mobo

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan