Voeding schoonmaken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Leila

Gebruiker
Lid geworden
8 dec 2004
Mijn voeding zit behoorlijk vol met stof en ik durf 'm niet uit de pc halen. Ik vraag mij af of ik het gewoon kan schoonmaken met behulp van een busje perslucht zonder dat het kwaad kan en hoe ik dat dan het beste kan doen.

Een busje perslucht kun je beter niet doen, je kunt het beste gewoon de stofzuiger pakken, en hem daarmee helemaal schoonmaken.

Dan is het vaak niet eens nodig om de voeding uit de pc te halen, dit kun je gewoon doen via het rooster op de achterkant

Geplaatst door Ron_123
Een busje perslucht kun je beter niet doen, je kunt het beste gewoon de stofzuiger pakken, en hem daarmee helemaal schoonmaken.

Dan is het vaak niet eens nodig om de voeding uit de pc te halen, dit kun je gewoon doen via het rooster op de achterkant

Is zeker niet efficient genoeg.

1 ° heb je garantie op de voeding ? Zo niet PC kast open maken en voeding er uit nemen.

2 ° Voeding open maken. Stofzuiger aanzetten en met een fijne verfborstel het stof, op de printplaat, naar de zuigermond borstellen tot deze helemaal schoon is.

3 ° heb je nog garantie op de voeding, dan kan je de methode van ron_123 volgen, maar je stofzuiger is zeker niet sterk genoeg om dit alles zuiver te maken.

4 ° je kan ook de voeding eruit nemen en met een compressor uitblazen. Is zeer efficient, maar niet iedereen beschikt over zulk toestel.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door Ron_123
dit kun je gewoon doen via het rooster op de achterkant
Daar zit de voedingsfan ook, deze kan te snel gaan draaien als je de stofzuiger daar erop zet. Hierdoor kan de fan stuk gaan. Mijn mening is om gewoon de voeding open te maken. Uiteraard als er geen garantie meer op zit.

Let op,
ondanks dat de stroom eraf is, kan er nog stroom op diverse onderdelen zitten!!!!

Optie 2 van vanzwam is in mijn ogen de veiligste optie.
Als je een compressor gaat gebruiken, dient deze wel van een lucht ontvochtiger voorzien te zijn.

Ik ben eigenwijs!

Ik heb de voeding doorgeblazen met een busje perslucht. Vanwege de opmerking van Crash heb ik maar even een potlood tussen de fanbladen gezet zodat 'ie niet kon draaien (creatief hè?). Ik heb de stofzuiger erbij gehouden om al het rondvliegende stof op te zuigen. Alles werkt nog!

Bedankt voor jullie reacties! :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan