voeding sterk genoeg?

Status
Niet open voor verdere reacties.
dus deze PSU is een 'misser' geweest van het merk, mag ik toch wel concluderen. Of komt het gewoon omdat hij al erg verouderd is waardoor de techniek nog slecht was?
Verouderd denk ik. Of voor een andere doelgroep.

Wil jij een systeem met veel harde schijven, dan heb je ook een goede 5V-lijn nodig.
En ik denk dat deze dus daarvoor bedoeld was.
voeding is sowieso verouderd, namelijk al uit 2003.

Wees verstandig: koop gewoon een nieuwe voeding. Op je voeding beknibbelen is gewoon niet slim.
Er zijn 2e hands gewoon weinig goede 500W-voedingen: immers alleen de 500W-voedingen van mensen, die een zwaardere voeding hebben gekocht, is geschikt.
En de meeste 500W-voedingen zijn van mensen, die vonden dat de voeding niet meer geschikt was. Dumpertjes dus.

Iemand die een 350W-voeding zoekt kan prima op marktplaats kijken: in die categorie zijn zat goede voedingen te krijgen: Veel mensen moeten immers die voeding inruilen voor een zware voeding.

oké ik begin er nu een beetje wat van te begrijpen denk ik;)

Sowieso begrijp ik dat u*I=P(natuurkunde:P)

en zijn dan al die voltages voor bepaalde groepen belangrijk?
Ik heb bijvoorbeeld 2 harde schijven, totaal 570 GB, dus mijn 5V moet redelijk zijn maar niet per se super omdat het er 'slechts' 2 zijn.

oké ik begin er nu een beetje wat van te begrijpen denk ik;)

Sowieso begrijp ik dat u*I=P(natuurkunde:P)

en zijn dan al die voltages voor bepaalde groepen belangrijk?
Ik heb bijvoorbeeld 2 harde schijven, totaal 570 GB, dus mijn 5V moet redelijk zijn maar niet per se super omdat het er 'slechts' 2 zijn.

maar heb je er 10, dan wordt het al belangrijker. (om maar wat geks te noemen)

op welke ampères moeten ze dan ongeveer zitten om goed te zijn(bij de 12V, 5V, 3.3V...)?

Ik zou zeggen vanaf 400W op de gecombineerde 12V-lijn (dat is dus niet de optelling van alle 12V-lijnen). 400W : 12V = 33A.
(hoe meer hoe beter)

Hartelijk bedankt voor al je hulp, marmannetje.

Ik ga vanmiddag me voeding ophalen en mijn videokaart(4870) en processor(AMD 64 x2 6000+) komen binnenkort ook binnen. Dus binnenkort komt er hier een vinkje op;)

Ik heb mijn voeding nu, en ben hem aan het installeren, maar nu stuit ik op twee problemen.

1. 24-pins voedingsstekker op een 20-pins op het moederbord, kan ik dit er gewoon opzetten of moet ik zo'n verloopstekkertje kopen?
2. Er staat in de handleiding van de coolermaster iets over P1, P2, en P3. Nu is P2 een 8-pins connecter en die zou op het mobo geplaatst moeten worden, maar ik kan bij mij alleen maar een 24-pins en een 4-pins vinden.
Mijn mobo: AsRock AliveNF5-eSATA2+.

hoop weer redelijk snel antwoord te krijgen, zodat ik verder kan met het monteren;)

Ik heb mijn voeding nu, en ben hem aan het installeren, maar nu stuit ik op twee problemen.

1. 24-pins voedingsstekker op een 20-pins op het moederbord, kan ik dit er gewoon opzetten of moet ik zo'n verloopstekkertje kopen?
2. Er staat in de handleiding van de coolermaster iets over P1, P2, en P3. Nu is P2 een 8-pins connecter en die zou op het mobo geplaatst moeten worden, maar ik kan bij mij alleen maar een 24-pins en een 4-pins vinden.
Mijn mobo: AsRock AliveNF5-eSATA2+.

hoop weer redelijk snel antwoord te krijgen, zodat ik verder kan met het monteren;)

1. snap ik echt niet. Je hebt een modern AM2-moederbord. Hoe kan die nu maar een 20-pins aansluiting hebben. Dat klopt niet, denk ik.
In principe kan je wel de 24 pins aansluiten op een 20pins moederbord

2. die p1 tm p3 zitten vast op de voeding. alle andere kabels zitten los. Klopt dat?
(later vanavond wil ik je wel verder helpen: dus hopelijk kan je even geduld hebben)

Ja ik kan wel even wachten.

1. Mijn moederbord heeft toch echt een 20-pins aansluiting en AM2.
2. Ik kan alle kabels er los inklikken(in me voeding), en P1 t/m P3 zitten er standaard aan vast inderdaad. Maar ik kan alleen de plek vinden op mijn moederbord voor P1(24-/20-pins) en P3(4-pins). P2 is 8-pins, maar volgens mij heeft mijn moederbord die aansluiting niet, heb hem ook niet kunnen vinden in de handleiding van mijn mobo namelijk, kan dit kloppen?

Ja ik kan wel even wachten.

1. Mijn moederbord heeft toch echt een 20-pins aansluiting en AM2.
2. Ik kan alle kabels er los inklikken(in me voeding), en P1 t/m P3 zitten er standaard aan vast inderdaad. Maar ik kan alleen de plek vinden op mijn moederbord voor P1(24-/20-pins) en P3(4-pins). P2 is 8-pins, maar volgens mij heeft mijn moederbord die aansluiting niet, heb hem ook niet kunnen vinden in de handleiding van mijn mobo namelijk, kan dit kloppen?

Raar van die 20-pins (maar asrock-website geeft een error: straks nog eens kijken)
Die P2 hou je inderdaad over.
Die p3 moet je op je moederbord klikken.

Zoals ik al zei: die 24 pins behoor je op een 20 pins-moederbord te kunnen aansluiten. Al snap ik echt niet dat deze nog 20 pins is. Volgens mij had mijn oude Pentium4 3,0 al een 24 pins (dat weet ik zelfs vrijwel zeker)

Dus je zou kunnen starten.

Hoi, dit bericht komt weer vanaf me eigen pc, oftewel, hij werkt!

Voor het eerst dat ik dit met die voeding heb gedaan, ging wel netjes volgens mij. Is het nog belangrijk dat ik de kabels een beetje netjes wegwerk?

oké dat ga ik dan wel doen als ik ook me processor en me nieuwe videokaart heb, deze paar dagen worden nog wel overleefd;)

Hartelijk bedankt!

oké dat ga ik dan wel doen als ik ook me processor en me nieuwe videokaart heb, deze paar dagen worden nog wel overleefd;)

Hartelijk bedankt!
zo erg is het ook weer niet als de kabels slordig zitten.
Bij mijn pc is het ook niet perfect. (deels mijn eigen schuld, deels doordat de kabels nogal kort zijn).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan