voeding te ligt welke nu?

Status
Niet open voor verdere reacties.

mike16

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
30 mrt 2001
Berichten
1.530
hoi hoi we zijn er achter gekomen dat mijn voeding te ligt is voor mijn systeem:

mobo: Foxconn AM2 A690VM2MA-RS2H
processor: AM2 AMD Athl64 X2 5600 2.8/89W/BOX
interngeheugen: 2048MB DDRII/800 Kingston CL5 KIT 2strips
hd's: 80GB Maxtor STM380815AS 8/S
250GB Maxtor STM3250310AS 8/S
videokaart: Foxconn nVi GF8500GT 256
dvd-rom
dvd-writer

hier hadden we deze voeding achter:

PSU XILENCE SPS-XP480 480W ATX

we hadden het probleem dat die smorgens bij de eerste start niet op wou starten(fasn gingen wel draaien enz maar starte niet op). na de 2de of 3de keer pakte hij hem wel en was er niks meer aan de hand.

we hebben een andere voeding(ook aande ligte kant) geprobeert 2dagen gestest en daar had die geen last van.

we hebben toen de oude voeding er weer ingezet en de volgende dag direct het oude probleem weer. dus voeding teligt.

maar welke voeding kan ik nu het beste nemen :

ik kan aan de volgende merken komen: Codegen | Enermax | MS-Tech | OEM | Rapptox | Thermaltake | Trust | xilence en welk type kan ik dan het beste nemen.

alvast ebdankt

groetjes mike:thumb:
 
Enermax of Thermaltake dan. 500/550 Watt zou voldoende moeten zijn bij een goede voeding.
 
hoi bedankt voor je reactie:)

maar is er ook een goeie tussen rond de 60 euro?

alvast bedankt groetjes mike:thumb:
 
Hoi,

Mag ik vragen waarom je alleen aan die genoemde merken kan komen? Internetwinkel bezorgd overal...:eek:
Tip: neem in ieder geval niet die van Trust.
 
hoi hoi die heeft mijn vaste leverancier vandaar:eek: haha

maar misschien idee welke?

alvast bedankt groetjes mike:thumb:
 
Laatst bewerkt:
hoi hoi oke zal eens even krond kijken.

ik weet dat we eigenlijk niet moeten bezuinigen op een voeding en dat komt nu helemaal naar voren

maar ik wil mijn voeding daar inruilen en een andere er voor weer halen vandaar ook de merken die ik gaf.

de voeding die ik had koste 36 euro dus dacht als ik rond de 60 euro ging zitten dat ik in iedergeval beterder is dan wat ik had vandaar dat iemand misschien een type wist die goed was in de merken die ik gaf voor dat bedrag ongeveer haha.

alvast bedankt
groetjes mike:thumb:
 
Enkele A-merken zijn bijv.

- Be Quiet
- Chieftec
- Cooler Master
- Corsair
- Enermax
- Nexus
- OCZ
- Tagan
- Thermaltake
- Zalman

m.a.w. uit jouw keuzelijstje zijn er dus maar twee die "sporen" met de opsomming hierboven.
 
Laatst bewerkt:
hoi hoi ik snap het dan moet ik gaan afwijken naar een ander eventueel haha

heb het volgende gevonden:

[URL="http://www.vobis.nl/?ID=ProductDetail&ProductID=105558]coolermaster[/URL] is dit wat?

groetjes mike
 
Daarnaast is het probleem ook niet dat je oude voeding TELICHT zou zijn, want ook dat is niet zo. 480W voeding is voor jouw systeem zwaar genoeg.

Oorzaak is dat je voeding of brak is of niet stabiel genoeg, kortom, een slecht merk.
Nogmaals, 480W van een A-merk is ruimschoots voldoende!
 
Dat snap ik niet? Juist 2 van de door jou genoemde staan in beide lijstjes.


hoi hoi haha sorry ja de 2 die in het lijstje zijn zijn gewoon teduur 90 euro vind ik een hoop geld voor een voeding maar ik snap jullie wel dat ik daar niet op moet bezuinigen .

groetjes mike:thumb:
 
Die voeding die je bij Vobis aangeeft lijkt mij aan de lichte kant, dan zou ik eerder gaan voor een 450W van CM.
 
hoi hoi bedankt voor de info.

onder tussen heb ik via via de volgende link gekregen

dit is ook een goeie volgens mij of niet:

Cooler Master Powersupply eXtreme Power 550W Active

gevonden bij deze link

groetjes mike:thumb:
 
hoi hoi ja dan kna ik dan ook doen.

maar nu het volgende.

we hebben zolang een andere b-merk voeding van 400watt erin gezet voor tijdelijk.

hier werkte het systeem eerst goed op 4dagen getest

van morgen wil ik hem opstarten en toen deed hij het weer niet. fans draaien wel lampje op cdrom brand ook. ik moet hem dan eerst weer op de knop voorop(ingedrukt houden 4sec) uit zetten en dan weer aan zetten en dat pakt hij hem wel weer en zoniet dan de 3de keer wel.

zal het dan ook wezen dat deze bmerk voeding in eens te zwak is?

vreemde is gewoon als die het 1x wel doet dat er niks meer aan de hand is en alles perfect werkt tot de volgende dag.(plus minus 8uur uitgestaan)

tevens heb ik nog even mij hd ledje goed aangesloten die zat verkeerd om erop.

dit ledje blijft constand branden en gaat feller branden als ik wat op 1 van de 2hd's doet. doe ik niks met de hd's blijft die gewoon branden

alvast bedankt groetjes mike
 
Als de voeding steeds (te) zwaar belast wordt kan ik me indenken dat dat niet te best is voor de werking van de voeding.
 
he oke dus we moeten er nu ook maar weer van uitgaan dat deze tijdelijke voeding ook een klapper gemaakt heeft.

maar van dat ledje is dat normaal?

groetjes mike
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan