voeding trekt ie het

Status
Niet open voor verdere reacties.

sander678

Gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2007
hallo

ik ga binnekort een nieuw moederbord en niewe processor halen en nu is mijn vraag gaat mijn voeding dit trekken

4 gb werkgeheugen
msi 8600 diamond plus videokaart

http://www.alternate.nl/html/produc...1066873&tn=HARDWARE&l1=Processoren&l2=Desktop

en dan nog mijn moederbord...
en dan nog cardreader en dvdspeler
ik heb een 500 watt voeding... gaat hij dit trekken

en hoe kan ik kijken hoeveel watt voeding ik heb?
mvg groeten sander

het wattage cijfer zou voldoende moeten zijn.
nu is wel van belang dat het ook een stabiele voeding is.

je kunt alleen kijken door je kast los te maken en op de stikker kijken welk merk je voeding hebt

Laatst bewerkt:
het wattage cijfer zou voldoende moeten zijn.
nu is wel van belang dat het ook een stabiele voeding is.

je kunt alleen kijken door je kast los te maken en op de stikker kijken welk merk je voeding hebt

Inderdaad.
Ik draai bovenstaande zaken op een 500W-voeding. Alleen heb ik dan een zware 4870-videokaart en E8400-processor. No problemo. Maar ja... het moet wel een stabiele voeding zijn.

lol ik bereken net ff dat ik een voeding van 650 watt nodig heb terwijl ik maar 300 watt MAX heb. Ik wist dat ik wat betreft voeding niet goed zat maar zo veel! :o :p Wat houdt dit in voor prestaties?

is dit een goede?

Laatst bewerkt:
lol ik bereken net ff dat ik een voeding van 650 watt nodig heb terwijl ik maar 300 watt MAX heb. Ik wist dat ik wat betreft voeding niet goed zat maar zo veel! :o :p Wat houdt dit in voor prestaties?

is dit een goede?

Je hebt de verkeerde gegevens ingevuld.... Want je komt veel te hoog uit.
Die testjes zijn handig om te bepalen welke voeding te kopen, maar ze zijn veel te grof om precies uit te rekenen wat je nodig hebt.
Maar zelfs bij zo'n grove test moet je wel een beetje in de buurt komen, dus zal je dingen verkeerd hebben aangevinkt.

*zuch* gelukkig! die pc blijft geld kosten.. :D
Is er een manier om te testen hoeveel watt je gebruikt? (me pa vroeg er ook al na ''met al die lampies..'' :p)

*zuch* gelukkig! die pc blijft geld kosten.. :D
Is er een manier om te testen hoeveel watt je gebruikt? (me pa vroeg er ook al na ''met al die lampies..'' :p)

Wat heb je in vredesnaam toegevoegd in die test?
Ik kom op 252W als ik wat usb-apparaten, externe soundkaard en 2 fannetjes met lampjes doe.

Heb je voor 4 processors gekozen, ipv voor 1?

Wat heb je in vredesnaam toegevoegd in die test?
Ik kom op 252W als ik wat usb-apparaten, externe soundkaard en 2 fannetjes met lampjes doe.

Heb je voor 4 processors gekozen, ipv voor 1?

Ja Quad dacht ik, hehe en ik heb 5 ledfans.. :p
Niet goed gelezen denk.. :p

nu kom ik op 303 watt..

Laatst bewerkt:
Ja Quad dacht ik, hehe en ik heb 5 ledfans.. :p
Niet goed gelezen denk.. :p

nu kom ik op 303 watt..
Klopt een stuk beter!!!

Nu nog het merk achterhalen van je voeding.
En hoeveel ampere er op de 12V-lijnen zit (staat op een sticker aan de zijkant van de voeding).
Merk en hoeveel ampere is belangrijker dan het aantal Watt.

Klopt een stuk beter!!!

Nu nog het merk achterhalen van je voeding.
En hoeveel ampere er op de 12V-lijnen zit (staat op een sticker aan de zijkant van de voeding).
Merk en hoeveel ampere is belangrijker dan het aantal Watt.

Volgens mij als ik het goed zie, staat er 19 Ampere op mijn 12V lijnen. Het merk is Bestec (zat standaard in mijn pc toen ik hem kocht)

klinkt als een niet goed merk.
en volgens mij is amereage te laag
mijn 3850(agp) vraagt al 30A

zou voor zekerheid ook maar een voeding zetten

Laatst bewerkt:
Bestec schijnt het voedingen merk te zijn in Compaq-HP machines. (wist ik ook niet..)
Dus zal het wel aardig zijn.

Het gekke is dat ik geen enkele 500W-voeding van Bestec ben tegenkomen.
Heb je het wel goed gelezen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan