voeding uitwendig gebruiken

Status
Niet open voor verdere reacties.

atlas1302

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2014
Hallo, omdat ik nieuw ben op dit forum wil ik mij als eerste voorstellen, gezellige ondernemer die op Cabo Verde woont en dit een leuk en boeiend forum vind.
Heb in vogelvlucht in NLD. een dc7700 compaq, dual core, gebruikt voor weing gekocht. Leek me een fijne computer en alles deed het prefect, totdat ik thuis op Cabo Verde eens wat langer met de pc bezig was lichtte het scherm wat feller op, en de pc stopte er mee. Daarna piep en led signalen en startte niet meer op.
Op de voeding van de pcu staat geen spanning, wel op het bord en de rest en daarom geef ik de voeding de schuld, 4 piep en led signalen schijnen ook met de voeding te maken te hebben.

Omdat ik toch bang ben dat die dc 77000 toch niet zo helemaal geweldig is, wil ik een nieuwe voeding kopen en extern gebruiken om te zien of de pc opstart en uitsluiten of het niet aan het moederbord ligt. Lukt dat niet, kan ik de nieuwe voeding mooi gebruiken voor een andere gebruikelijk pc type.

Mijn vraag is, gaat dat lukken?

Wat de voeding betreft kun je gewoon de huidige kabels los trekken en vervangen door die van een nieuwe voeding. Maakt niet zoveel uit als die nieuwe voeding even los ligt.

Kijk meteen even naar de condensatoren op het moederbord. De CD7700 is niet de nieuwste meer en deze types hebben nog wel eens last van het feit dat de condensatoren stuk gaan. De rechtse op het plaatje is defect -> http://eye-vision.homeip.net/wp-con...-400x300x100-00f0w010c010r110f110r010t010.jpg

Dat van die condensatoren, ik had er 3 door gemeten met oohmse weerstand, waarde loopt langzaam op ....maar bij deze niet. Ze waren niet bol zoals op de foto van jou.
Wat voor voeding zou ik dan het beste kunnen nemen? En welke desktop die zo,n voeding wel ziet zitten?
Moet naar Nld binnenkort en wil dan een nieuwe voeding en een gebruikte desktop kopen, Toshiba misschien...?

een met een beetje meer wattage dan de vorige, dus bvb als je een had van 300 w, een van 350 prima zou zijn... je weeet nooit als ie overbelast was toen...

Daar ga ik zeker op letten, een A merk. De nieuwe voeding gaat altijd passen in een atx kast bijvoorbeeld, moet dus zorgen voor een atx pc. Maar als ik nu het geluk heb dat de voeding mijn dc7700 aan de gang krijgt, past die natuurlijk niet in die smalle kast....daarom dacht ik, is zoiets nu niet extern permanent te gebruiken? Je ziet toch wel vaker externe voedingen..des-noods bouwen we er een kast omheen met extra ventilatoren. Niet mooi, maar wel praktisch ..of niet?

Eigenlijk zonde om er nog geld tegen aan te gooien, maar zomaar laten staan is ook weer wat. Kinderen kunnen er nog leuk mee spelen dus wat dacht ik, koop een behoorlijke atx voeding, bovenkant deksel computerkast uitsparing maken en voeding plaatsen. Steekt er dan wel een stukje boven uit, maar zo wat.
Nu ik van @pcexpert de tip kreeg om een wat vettere voeding te nemen, ga ik dat ook doen.....maar voor een nieuwe pc . Nu zie ik dat een beetje desktop snel een voeding van 420 watt hebben, tenminste die ik op het oog heb. Neem dus een 500 watt voeding als reserve, maar voor eerste instantie de dc7700.

Gaat dat geen problemen opleveren voor de oude computer, zou zonde zijn als ik hiermee mijn voeding verpest.

Waarom koop je (voor je kinderen) niet een tablet o.i.d.? Veel leuker dan een pc.

Onderdelen kopen om oude computers op te lappen is een beetje aan een dood paard trekken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan