Voeding valt weg!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rstokebrook

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 mrt 2004
Wanneer ik de pc start valt hij maarzo weer uit!!!!!

Heb nu alleen het Mainboard aangesloten samen met 512 mb, videokaart, 56k modem en SB live. Dus geen overbelasting maar voedig valt toch weg!!!

Ligt dit aan mijn voeding in de kast? of aan het moederbord?

Wij kan mij helpen?

Heb gisteren wel XP kunnen installen, toen ik de aanvullende video drivers installeerde viel hij uit. Soms is de voeding er langer dan de andere keer.

Dit zijn de componenten:

MSI KT4V
AMD 2800+
512 MB 333mhz
FX 5200
SB Live player
56K modem

Hallo

Om vlug software konflikten uit te sluiten ,boot ik persoonlijk d.m.v. een d.o.s. "bootdisk"....

De meest voorkomende hardware fout , is een defekte koeling.

Meestal de ventilatoren van de 'c.p.u. , voeding , videokaart.)

Gezien de heel summiere info , zou ik ook eens de temp. van de betrokken c.p.u. bekijken ....

Indien de bovenstaande problemen enkel zijn begonnen na installatie van xx , dan is het uiteraard een softw. probleem....

Peter

Laatst bewerkt:
Soms is de voeding al weg nog voordat ik in de BIOS kan. De Fan van de CPU draait gewoon, de FX5200 heeft geen Fan en de voeding in de kast draait ook gewoon.

Maar zonder enige reden valt de PC uit de ene keer naar 5 seconden, net of de aan/uit knop vast zit en daarna start hij XP bijvoorbeel gewoon op en wanneer ik dan de DVD of brander heb aangesloten en het laatje open valt hij dan weer uit.

Maar ook wel midden in de start procedure van XP

Heel vreemd dus!

Heb nu alleen dus het Moederbord en geheugen en videokaart maar hij komt soms niet eens tot de boot sequence.

Viel net ook uit toen ik in de Bios zat

Hallo

Valt de betrokken p.c. 'voeding ' nog onder garantie??

Mits dit een a.m.d. systeem betreft , vermoed ik dat daar de oorzaak dient te worden gezocht....

Uiteraard vlug uit te testen d.m.v. een eventueel geleend exemplaar...

Of.... het betrokken exemplaar eens uittesten d.m.v. een voltmeter....

Peter

Laatst bewerkt:
Misschien wordt de processor te warm?
Sommige moederborden beschikken over de functie om bij een bepaalde temperatuur vanzelf uit te schakelen!
Controleer eens of de fan van de processor nog wel draait.
Maar idd, als er garantie is claim dit dan, want het hoort echt niet!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan