voeding van externe disk defect.

• Onderwerp starter Onderwerp starter jjge
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

jjge

Gebruiker
Lid geworden
29 aug 2007
De voeding van mijn externe USB drive is stuk. Ik heb massa's van die dingen liggen, maar geeneen is precies goed :-(

De voeding is 12V 2A en er staat een = symbooltje bij, waarvan één streepje onderbroken is; ik denk (weet niet zeker) dat dat betekent "gelijkgericht, maar niet afgevlakt".

Mijn vraag: kan ik hier gewoon de 12V van een computervoeding gebruiken? Ik denk eigenlijk dat binnen in de externe behuizing toch een gewone schijf zit, en dat dat gewoon moet kunnen. Maar met een schijf waar zoveel 100 GB op staat vraag je het eerst nog een paar keer ;-)

In theorie als je de behuizing opent, zou er een normale hardes chijf moeten inzitten, dus in theorie zou het moeten werken.
Echter 12V gelijkstroom adapters zijn naar mijn idee eventueel wel los te verkrijgen. Ik heb echter geen idee waar je ze kunt kopen.

In theorie als je de behuizing opent, zou er een normale hardes chijf moeten inzitten, dus in theorie zou het moeten werken.
Echter 12V gelijkstroom adapters zijn naar mijn idee eventueel wel los te verkrijgen. Ik heb echter geen idee waar je ze kunt kopen.
Dat laatste was inderdaad ook mijn probleem; ik heb overigens ontdekt dat Conrad ze wel heeft. En verder heb ik het er gisteren maar op gewaagd, en gelukkig-- het werkt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan