voeding verwisselen mogelijk?

Status
Niet open voor verdere reacties.

leander24

Gebruiker
Lid geworden
16 dec 2007
Hallo, ik ben van plan om een nieuwe en krachtigere voeding van 600w te kopen

( http://zercom.nl/index.php?p=35&f=1&s=1&a=22255 )

i.p.v. mijn huidige 300w voeding, maar nu weet ik niet of dit wel op mijn mobo past

( Dell Dimension E521 ID: 04/18/2007-C51MCP51-6A61HM39C-00 )

Of passen alle voedingen op elk moederbord?

Gr. Leander :)

Even op letten of het een ATX voeding is en niet een eigen gemaakte voeding van Dell. Dit kun je waarschijnlijk wel op de sticker met de specificaties(op de voeding) vinden.

als het een eigen voeding van dell is kan je hem dan niet vervangen?

Dell gebruikt al jaren in hun 'normale' behuizingen (zoals de E521) gewoon standaard ATX voedingen.
Bij de 'slimline' behuizingen zijn het ook gewoon ATX voedingen, maar dan in het microformaat, er is dus geen enkel probleem.

ok omdat iemand mij vertelde dat in mijn pc (dell dimension 3100) de voeding niet kon vervangen worden :o

ok omdat iemand mij vertelde dat in mijn pc (dell dimension 3100) de voeding niet kon vervangen worden :o

Zolang het geen 3100C is kan daar gewoon een standaard ATX voeding in. De C uitvoering is de slimline, daar moet een kleinere ATX voeding in (trouwens ook gewoon te koop bij b.v. Alternate)

Zolang het geen 3100C is kan daar gewoon een standaard ATX voeding in. De C uitvoering is de slimline, daar moet een kleinere ATX voeding in (trouwens ook gewoon te koop bij b.v. Alternate)

Maar in een Dimension E521 kan ik de voeding dus wel vervangen?

Ok bedankt voor de hulp :thumb::cool:

EDIT:

Ik vroeg me af, als ik mijn voeding vervang, is het dan mogelijk dat de kabels dan niet op de andere hardware passen, omdat dit de verkeerde type kabels zijn ofzoiets?

Want ik las dat een bepaalde videokaart een specifiek soort kabels nodig heeft, geldt dat dan ook voor andere hardware?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan