Voeding videokaart op mainboard

Status
Niet open voor verdere reacties.

karimbizid

Gebruiker
Lid geworden
19 dec 2006
Berichten
557
Beste Helpmijers,

Mijn laptop had er de laatste tijd nogal moeite mee z'n eigen scherm aan te krijgen.
De ene keer was er niets aan de hand en de andere keer had ik dus geen beeld.

Nu deed hij vanavond helemaal niets meer dus vond ik het tijd om te kijken wat er aan de hand was.
Ik had de behuizing nog niet half open en zag al dat multiconnector CN 9600 aan diggelen lag.
Volgens een pdfje op inet is dit de connector die de videokaart van stroom voorziet.

Kan ik concluderen dat dit officieel einde oefening betekent voor de laptop?


Bij voorbaat dank,

Karim

Handige info:
We hebben het over een Toshiba Tecra m3 machine.
 
sinds dat de laptop toch kapot is zou ik gewoon proberen de connecter te repareren :)

gaat dit niet dan kan je voorzichtig de draden strippen en die zo aan de videokaart(connecter) vastmaken, let dan wel dat je draden geen contact hebben met andere onderdelen!
 
Dat is echt bijna niet te doen....

De connector zelf is nl. niet stuk, maar de pennetjes die de connector vast zetten op het mainboard zijn allemaal omgebogen en afgebroken..

Het lijkt mij echt niet te doen om al die kleine draadjes op die hele kleine verbindingen van het mainboard vast te gaan solderen...
 
een andere optie zou ik niet kennen :D

beter als een nieuwe kopen is het zoizo ::)

toch veel succes ermee hoor :D
 
Haha, ja da's waar!

Wel ***lig dat zo'n klein voedingkje van een videokaartje een hele machine waardeloos kan maken...

Bedankt voor je reactie!

Karim
 
Haha, ja da's waar!

Wel ***lig dat zo'n klein voedingkje van een videokaartje een hele machine waardeloos kan maken...

Bedankt voor je reactie!

Karim


haal de harde schijf eruit, haal voor 6 euro een 2.5" externe hdd case en prop de hdd erin > heb je al iets eruit.

verkoop batterij > cd drive > memory op marktplaats ofsow :D

dan hoef je EN niet te prielenn met je apparaat EN heb je er iets voor terug :D
 
Het lijkt mij echt niet te doen om al die kleine draadjes op die hele kleine verbindingen van het mainboard vast te gaan solderen...

Er zijn mensen die dat echt wel kunnen(ik ook niet hoor,heb er ook de tools niet voor)
Alleen je moet maar net zo'n type weten die het kan...:confused:
 
Waar vind ik dat voor 6 euro dan?

Ik was naar de winkel gegaan en had daar gevraagt of ze hem achter hadden liggen ( uit de doos of een test sample)

ik kreeg dus eentje waarvan ze de (meegeleverde) e-sata , pci bracket al hadden verkocht :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan