Voeding voldoende?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Linkforsoad

Gebruiker
Lid geworden
22 jul 2008
Dag mensen,

Ik heb hier een PC staan (expres een oude, moet even) waarvan ik mij af vraag of deze dit trekt.

Ik weet dat er een Qtec ADT-350 voeding in zit. Heb mobo en processor heb ik niet in mijn hoofd zitten. Processor draait op 1,2Ghz, en het is een AMD, maar ik zou het niet weten, en durf hem zo ook even niet aan te zetten. Verder heb ik:

- 1 4Gig HDDtje aangesloten
- 4 geluidskaarten in de PCI sloten zitten
- 1 nVidia FX5500 kaartje erin waarop twee 18,5" schermpjes zitten

Hij levert maximaal 350 Watt, maar er staat ook 180 Watt bij onderaan in een wat kleiner lettertype.

Er staat ook nog wel op: Temperature Controller. Hij heeft al wel gedraaid even, maar ik vondt het niet echt prettig, omdat ik het niet zeker weet. Zou dat Temperature Controller inhouden dat hij uit slaat bij overbelasting, of krijg ik boem en rook?

Thanks alvast!

Groet, Simon.

Hoi,

Qua vermogen zal het wel lukken maar qua merk ????:o

350 Watt zal waarschijnlijk de piekbelasting zijn.
Je moet hem dus niet constant op volle toeren laten draaien, dan begeeft hij het.

Ik vraag me alleen af, waarom je er 4 geluidskaarten in hebt zitten?

Dag Mensen,

Qua merk? Wat is er mee? Las het al een keer vaker, maar kun je me iets meer vertellen?

4 Geluidskaarten. Haha. Gebruik er zelfs 5 (1 onboard). Heeft te maken met de muzieksoftware die erop draait. ;-) . Daar is ie ook voor. Alle muziek, vormgeving en dergelijke komt eruit zetten.

Laatst bewerkt:
Ah, top. Maar is dit heel ernstig, of wat?

Los van het merk. Zou hij het wel aan moeten kunnen (oja, met 768Mbtje ram), of wordt het link?

SpeedFan gaf in gemiddelde load (W2000Pro) 49 en 51 graden, beide op Temp1. Wat denken jullie hiero?

Groet.

Dat kan die voeding wel aan volgens mij. Vooral omdat het al een oud pc-tje is. Is die voeding net zo oud?
En wat voor mamaplankje zit erin?

Vertel hoe je dat doet......

Daar zijn gewoon programma'' s voor.

Dat kan die voeding wel aan volgens mij. Vooral omdat het al een oud pc-tje is. Is die voeding net zo oud?
En wat voor mamaplankje zit erin?

PC is uit 2003 ongeveer, (zat al wel ruim XP op), en voeding is volgens mij een jaar later een keer vervangen door deze. Mobo ga ik even uitzoeken.

Hoi,

Ik lees in de link en is ook zo dat hij zelfs de pc om zeep kan brengen of in ieder geval beschadigen dus is aan jou gewaarschuwd mens telt voor twee:D

Heb je er wat aan veranderd dan? Dat je nu ineens hierom vraagt? Geluidskaarten zijn dacht ik niet de grootste stroomvreters.

Hoi,

Ik lees in de link en is ook zo dat hij zelfs de pc om zeep kan brengen of in ieder geval beschadigen dus is aan jou gewaarschuwd mens telt voor twee:D
Hmm. Hij heeft er zonder die geluidskaarten wel 4 jaar gewoon op gedraait. En kapot is kapot. Dan kan ie de vuilnisbak in :-) Muziek PC is niet zo duur, dus het maakt mij niet veel uit.

Wat gebeurt er eigenlijk als hij over zijn maximum gaat? Gaat ie gewoon uit, of krijg ik rook en boem :P

Heb je er wat aan veranderd dan? Dat je nu ineens hierom vraagt? Geluidskaarten zijn dacht ik niet de grootste stroomvreters.

CDspelers eruit, 512 RAM bankje erbij, geluidskaarten erbij, videokaart (ATI 128Pro 32MB) vervangen door nVidia FX5500. Floppy drive eruit. ISDN-kaart eruit.

Hoi,

Ja is een optie maar zou zonde zijn van je werk als je hem kapot maakt maar ja het is inderdaad een pc op leeftijd

Hoi,

Ja is een optie maar zou zonde zijn van je werk als je hem kapot maakt maar ja het is inderdaad een pc op leeftijd

Dat klopt ja. Heb helaas alleen geen centen om zo snel er een voeding bij te regelen. Vandaar dat ik ook even wou gaan kijken wat de reacties hier zijn.

Hoi,

Tja, als dat zo is. Dan zou ik ook zeggen niet doen, maar om nou voor zo'n oud pc-tje een nieuwe voeding te kopen????

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan