Voeding Vraag

Status
Niet open voor verdere reacties.

sam851

Gebruiker
Lid geworden
12 jul 2013
Hallo

ik ben 2 dagen weggeweest en heb mijn pc niet aangehad
Nu werd ik net wakker en me pc start niet meer op me Led fan gaat 1 sec aan en alles valt uit
hij heeft al is een keer 10 sec aangestaan daarna viel die weer uit
Geen piep van moederbord Geen ander led lichje op moederbord HELEMAAL niks
HELP PLeas

Heeft niet per se met je voeding te maken hoor. Voor het zelfde geld zit je CPU fan vast en wordt de safety van je moederbord ingeschakeld. Kijk even of je geen kortsluiting hebt, controleer of alle fans gaan draaien als je de power aandoet, etc.

Check of je cpu voedings kabel en moederbord voedings kabel wel stevig aangesloten zitten. Als het lukt check in je bios even of je CMOS batterij nog leeft :P.

Reactie

Ik heb de led power van me moederbord eruit gedaan en erin niet zo handig idee want nu brand het led lichtje niet meer zal dat daaraan lichen of aan de voeding

BTw ik kan niet in de bios als de pc meteen uitvalt

Misschien iemand een plattegrond van de led power connector?

Het led lichtje brand weer als ik er stroom op zet

De moederbord is :Asus pskpl-am se

Hallo

"ik ben 2 dagen weggeweest en heb mijn pc niet aangehad "

Indien de primaire netvoeding gedurende deze periode niet aanwezig was , en dit is een al iets ouder exemplaar , verdenk ik , met deze symptomen de voeding.

Probeer eens met een andere voeding ... leen er desnoods eentje van iemand.

Peter

Ik heb nog een voeding van 250 watt En hij draaide op 500 watt dus ik weet niet of het kan Welke kabel moet ik dan aansluiten die grote op moederbord? alleen

Het kan ook aan de cmon batterij liggen maar moet de pc dan draaien als die kapot is of ligt het echt aan de voeding

?

Hallo

"Welke kabel moet ik dan aansluiten die grote op moederbord? alleen"

Vermoedelijk zit er nu een p4 voeding in ...

Controleer of er rond de c.p.u. een extra stekker nodig (aangesloten) is ... (geel2X zwart 2X)

Zo ziet deze er uit ...

http://www.youtube.com/watch?v=3LyDP6jkjBw

Uiteraard dient ook de a.t.x. connector aangesloten te zijn.

250W is een beetje weinig ... en zal vermoedelijk ook een al iets oudere voeding zijn met de nodige slijtage.

"Het kan ook aan de cmon batterij liggen maar moet de pc dan draaien als die kapot is of ligt het echt aan de voeding"

Zelfs met een defekte c.mos batterij (cr2032??) zou deze p.c. moeten opstarten.

Niets houdt u uiteraard tegen om deze eens te controleren d.m.v. een multimeter...

Peter

Hallo bedankt voor alle hulp maar De voeding geeft gewoon stroom aan het moederbord,

en laatst had iemand iets met zijn pc die niet meer wou opstarten door zijn werkgeheugen aansluiting.
wat moet ik proberen en wie weet zeker dat het aan de voeding ligt????

dat de voeding stroom door geeft betekent niet dat hij goed is er kunnen verkeerde spanningen door gegeven worden

wat ik meestal adviseer is om componenten 1 voor 1 los te halen en constant de pc aan proberen te zetten totdat deze wel doorstart
maar dan moet je wel weten waar je alles weer terug plaatst

als je dit niet aan durft raad ik je aan om even langs een pc boer te gaan

Hallo Goed idee Ik ga de videokaart eruit halen en het dan proberen

hij is 1 keer 10 sec gestart en toen weer uit gevallen zonder videokaart en DVD speler en ik heb de atx kabel eruit en erin gedaan hij is langer aangegaan maar toen viel die weer uit.
wat kan ik nog proberen (eruithalen) is de voeding dan kapot als de pc nog heel ff aan gaat .

Mvg Sam

de pc heeft aangestaan heel lang en niet uitgevallen zonder dvd en zonder videokaart en een werkgeheugen ik heb de pc door laten starten HEEL lang ik doe de pc uit en alles erin en hij doet het niet meer hoe kan dit

Nog een keer maar dan de videokaart eruit laten. Misschien is die wel kapot. Dingen een voor een uitsluiten. Ook kan het nog steeds de voeding zijn, of kortsluiting ergens.

de videokaart heeft geen cooler het is een atiradeon hd 3800 series ofzo iets Geen cooler

en ik heb hier nog een andere videokaart liggen maar daar moet ik pci e 6 pin to 6 pin hebben en dat 2 keer Wie heeft een linkje voor mij om dat te kopen HELP

Als je 2x PCI-e 6 moet hebben moet je je serieus aafvragen of deze voeding dat wel gaat trekken, tenzij deze zeer oud is en nooit geleverd is met pci-e 6

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan