Voeding vraagje

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoy !

Ik bouw ook wel es X-Gear, maar alleen voor PC's die bestemd zijn voor e-mailen, internetten etc. met een on-board grafische chip.

De firma die je met een 400 W X-gear een 9800-kaart laat draaien zijn of niet ter zake deskundig of gewoon oplichters !

De duurste X-Gear kast met 400 W voeding kost bij mij € 40,= incl. blauwe 2 led-ventilatoren !

Nogmaals: voeding alleen geschikt voor een eenvoudige PC.

Greetz,

Harry.
ik denk er nu over na om ze aan te klagen voel mij zelf ook genaaid.

zoals ik en Harry nu al zeiden

een 9800 op een xgaer voeding???uhh??:(
onkundig dus.

laat ze een goede voeding zetten en laat je niet meer afzetten

Hoi,

Ik zou het eerst nog even proberen met de info die je net hebt gekregen, bereik je misschien nog even meer als dat je ze gelijk gaat aanklagen .

Modag

Overigens moet je even bij consuwijzer.nl wat zaken over garantie uitprinten.

Zelfs al had deze webshop er allemaal zware A-merken in gestopt, dan wel allemaal D-merken (bestaat wel niet.... maar je begrijpt me vast): Als de pc in het 1e jaar kapot gaat, dan zullen zij moeten bewijzen dat het volledig jouw schuld is.
De wet gaat er vanuit dat een computer een bepaalde periode mee moet gaan.
En in het 1e jaar heb je als consument helemaal gigantisch veel recht.

Over de 16A... Dat maakt hun verhaal nog zwakker. Een goede 400W-voeding kan zeker in de buurt van een 30A op de 12V-lijn leveren. (12V x 30 A = 360W)
Deze levert maar 16A. (12V x 16A = 192W!!!!).
Dat maakt het dat die voeding alleen geschikt is voor budget-budget-pc's. En niet voor pc's met goede videokaarten. Ik zou ze trouwens niemand aanraden. Hoe weinig geld iemand ook heeft.

Maar goed: winkel/webshop is sowieso verplicht de schade te herstellen. Ongeacht of het nu komt omdat de voeding het per ongeluk heeft begeven, of omdat de voeding te zwaar werd belast. Herstellen moeten ze het!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan