Voeding wordt zeer heet

Status
Niet open voor verdere reacties.

bertusweed

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2001
mijn voeding (codegen 300w) wordt gewoon zogauw ik mijn pc aanzet, zo heet, ik heb de kast al opengezet, maar volgens mij is er iets anders aan de hand

Specs:

Codegen 300W Voeding
MSI KT3 Ultra2 Moederbord
AMD Athlon XP 1800+

De fan van de voeding draait nog?
Is de voeding stofvrij?

Draait de ventilator wel? Wat heb je allemaal in je kast zitten? (harde schijven, vga enz enz..) wellicht trek je meer vermogen uit je voeding dan dat deze aan kan.

ventilator draait, voeding is pas nieuw, geen of zeer weinig stof, en waarschijnlijk trek ik met een msi kt3 ultra2 en een geforce2mx niet teveel eruit........

Neem alleen eens je casefans, dit zijn er acht (volgens de info over je systeem). Deze werken allemaal op 12 volt. Het kan best zijn dat je teveel vermogen uit de 12 volt voeding probeert te halen. Kijk eens op je voeding hoeveel vermogen het 12 volt gedeelte kan leveren. Kijk daarna eens hoeveel vermogen je ong. vraagt. Denk hierbij dus aan de casefans (kunnen zomaar 0,5 Ampere vragen) en de harde schijven.

@Bertusweed,
Welk systeem bedoel je nou? als ik je handtekening volg dan zie ik er meerdere..
ik heb p4 gezien, amd xp 2800?
en in je winkel de xp 2400+,

en zoals tiborv al zegt, je voeding is naar deze tijden erg licht..

Hoe heb je de fans gezet ?
?x intake
?x outlet

Had zelf een probleem met een Q-tech voeding die zo heet werd dat ie uitschakelde .
Na wat puzzel werk heb ik een van de fans die in de voeding zat verwisseld met een coolmaster ( met losse temp. sensor ) deze sensor heb ik dan geplaatst op de videokaart.
Hierdoor onstaat er een betere doorstroom in de kast.

Dus ik zou eerst eens kijken of je een goede door stroom in de kast hebt.
En zoals al eerder werd gezegt is 300w in een kast met alles er op en er aan wel heel krap aan.

SoF

dit is dus een anders systeem:

- AMD XP 1800+
- 256mb DDR266
- MSI KT3 Ultra2
- Maxtor 16gb
- Geen casefans
- Geforce2 mx 32mb
- codegen 300w
- liteon dvd
- floppy
- netwerkkaart

dus geen enkele casefan

volgens mij is het echt verkeerd.....

met de zijkant eraf.....

cpu 59 graden
kast 52 graden

Dat is dus met de zijkant eraf, in de BIOS, dus zonder hevige toepassingen.......

voeding is dus echt niet goed, maar wat kan het zijn ??

Voel eens met je hand of het idd zo warm is?
Het kan namelijk dat de temp sensors onjuiste waardes aangeven.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan