voeding

Status
Niet open voor verdere reacties.

eriknl

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 apr 2003
is er een gratis programatje die checkt of er nog watt over is van mijn voeding? zo niet mot ik een grotere kopen weet niet zeker of het genoeg is hij flipt soms namelijk

Welke voeding en wat voor systeem heb je? Het enige programma dat hiervoor bestaat heet 'logisch verstand' :)

ik vraag niet om jouw mening alleen of je een programma kent de rest heb ik niks aan (met alle respect natuurlijk)

p4 3.0 giga hertz htt,dvd brander,cdrom brander,dvd rom hercules readon 9700 pro etc 300 watt voeding (antwoord op steve ja)

Laatst bewerkt:
Ik stel je voor om te beoordelen of je voeding krachtig genoeg is, en ik vermeld dat er geen programma voor bestaat.. Denk je dat ik onzin uitkraam?

Gewoon aan het rekenen gaan, als het goed is, is van alle hardware het vermogen (wattage) bekend, bij elkaar optellen wat ruimte nemen voor inschakelpieken (10%?) en je weet of je voldoende hebt.

Beste Erik,

Tuurlijk is dat simpel vast te stellen of je voeding het trekt.
Kijk een in de bios bij de hardware monitoring.
De 3,3 Volt mag niet onder de 3,15 Volt komen, en de 5,0 Volt (iets minder kritisch) niet onder de 4,75 Volt.
De andere voltage waarden boeien niet zo :)

Groetjes,
Martin.

Een programma is er niet voor.
Je kan alleen, zoals ijspeert al aangeeft, kijken of de voltages goed zijn.

Zie hier een "Typical Power Consumption of HW parts";
typicalpower.jpg

Bron;
http://www.madshrimps.be/?action=hwfaqview&catid=201&sortme=link_desc

Knal er een 400 Watt voeding of meer in,en je weet zeker dat je genoeg hebt.De 300W die je nu hebt is in ieder geval wel een beetje aan de lage kant.

Geplaatst door maestro12

Maar hier staan de eventuele fan's nog niet bij vermeld.

Eén simpele fan verbruikt zo'n 2W. In een standaard-PC zit er een fan op de CPU-heatsink en in de voeding, zo'n 5W in totaal dus.

Geplaatst door Steve

Eén simpele fan verbruikt zo'n 2W. In een standaard-PC zit er een fan op de CPU-heatsink en in de voeding, zo'n 5W in totaal dus.

Dat weet ik wel, maar als je wilt uitrekenen of je aan de kritische grens zit zal je zoveel mogelijk mee moeten tellen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan