voeding

• Onderwerp starter Onderwerp starter xaja
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

xaja

Gebruiker
Lid geworden
14 feb 2001
hallo,een vraagje,de voeding van de computer word heet,kan hij daardoor afslaan en weer opstarten.
en waarom word hij zo heet.deze is van een vriend.
bij mijn computer is hij gewoon koel,daarom deze vraag.
grt xaja

hallo,ik voel net dat er bij mijn voeding lucht uit komt,
en bij die van mijn vriend niet,is dan de voeding kapot of alleen een ventilator.
grt joop

Draait de fan nog? Te hete voeding zie je iig niet vaak. Eerder een te zwakke voeding.

Geen punt. Er zit niet voor niets een ventilator op. Belangrijker is dat de processor niet te heet wordt, want daardoor kan je systeem trager gaan werken of zelfs helemaal vastlopen. Maar over de voeding zou ik me geen zorgen maken (tenzij de ventilator het begeeft :)).

volgens mij draait de fan niet,is hij te maken of moet er een nieuwe voeding in.
grt joop

Als er nog garantie op de voeding zit dan zou ik teruggaan naar de leverancier. Een fan is zelf ook te vervangen.

Ik heb dat zelf gedaan door de voeding 24 uur niet te gebruiken. Voeding open te schroeven en te kijken hoe ie vast zat. Bij mij zat ie vastgesoldeerd aan de printplaat. Dus moest ik draadjes knippen en strippen en met kroonsteentjes vastmaken.

Maar het kan ook zijn dat de fan gewoon in een connectortje op de printplaat gestokeen kan worden.
Bij oude AT voedings die ik nog heb liggen is dit iig wel zo.

SUcces,

Uit een voeding moet je altijd een luchtstroom voelen. Een voeding kan heet worden als de fan niet draait en juist dan voel je geen luchtstroom.

Waarom denk je dat et je voeding is? Als je een redelijk recente pc hebt, dan heeft et moederbord een oververhittings-protectie dat wordt ingeschakeld zodra de processor te heet wordt. Ik denk eerder dat dit et probleem is.

Heb je dit probleem eerder met die pc gehad ofniet?

hallo,darkzen,de computer is een packard bell,voeding is een
model no fsp245-60gp
max output 245 w
dc output 3.3 v
van de fsp group inc
is dit een normale voeding,of zoals bij de compact
een dure.
[muurhond]en er komt geen luchtstroom uit daarom denk ik dat het de voeding is.
grt joop

Geplaatst door xaja
hallo,darkzen,de computer is een packard bell,voeding is een
model no fsp245-60gp
max output 245 w
dc output 3.3 v
van de fsp group inc
is dit een normale voeding,of zoals bij de compact
een dure.
[muurhond]en er komt geen luchtstroom uit daarom denk ik dat het de voeding is.
grt joop

Je zei juist dat er bij jouw wel een luchtstroom uitkomt en bij je vriend niet:

hallo,ik voel net dat er bij mijn voeding lucht uit komt,
en bij die van mijn vriend niet,is dan de voeding kapot of alleen een ventilator.
grt joop

Maar goed, dan is dus wel de fan van de voeding. De voeding is niet stuk (dan deed ie immers nix).

die van mijn vriend is kapot,iets vergeten,waarom 24 uur wachten,houd de voeding stroom vast?
grt joop

Beetje wel. Maar als je geen onderdelen aanraakt moet het zeker kunnen.. En om je veiligheidsgevoel te sussen kan je rubberen handschoentjes gebruiken.

hallo,allemaal bedankt,ik heb er een nieuwe voeding
ingezet,en het werkt weer goed.
grt joop
ps ik sluit de vraag.

Een vraag sluiten kan je niet, bovendien heeft het geen enkel nut :)

Blij te horen dat het probleem opgelost is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan