voeding

Status
Niet open voor verdere reacties.

rienus54

Gebruiker
Lid geworden
21 dec 2003
mijn zoontje heeft op zijn pc een 12 gig harde schijf en een 16 mb videokaart.
omdat hij spelletje wilde spelen heeft hij van zijn verjaardags geld een harde schijf van 20 gig en een 64 mb videokaart erbij gekocht maar nu hebben we het probleem.
elke keer loopt nu de hele pc vast en het gebeurt nu soms zelfs in word.
is dit een probleem met de voeding of kan dit niet en leg het ergens anders aan.
er zitten dus nu 2 harde schijven in en de videokaart verwisseld.
het is een pc met een amd moederbord en 128 mb intern geheugen.
draait op win 98 se
alvast bedankt
rienus

't zou de warmte-ontwikkeling kunnen zijn, waardoor de pc zo nu en dan het loodje legt.

Je zou eens progje als Aida32 kunnen installeren en kijken hoe heet de processor wordt als er wat bewerkingen worden gedaan.

Gaat het soms om een AMD cpu uit de K6 serie?

Kun je iets meer info geven over het systeem. Ik bedoel zoals wat voor CPU, Video kaart (merk), moederbord (merk).

Ik heb het vermoeden dat je videokaart een conflict geeft met je vorige videokaart. Kun je bij apparaatbeheer kijken of er ergens een geel uitroepteken bij staat?

probleem voeding ?

eerst wil ik jullie allemaal bedanken voor de snelle reactie.
het ***lige van die problemen is dat het ventje bijna al zijn verjaardags geld in die harde schijf/videokaart heeft gestoken die het nu eigenlijk slechter doet dan voor die tijd.
maar wat voor harde schijf en videokaart er nieuw in is gegaan weet ik niet maar de processor is een amd cpu uit de k6 serie
het ombouwen heeft een jongen gedaan die er wel veel van af wist maar nu niet meer ziet zitten
voor de rest ben ik totaal niet deskundig met hardware e.d. maar iemand van automatisering bij mij op de zaak vermoede dat de voeding het probleem zou kunnen zijn.
rienus

Aangezien de CPU een K6 serie is weet ik waarschijnlijk wat het probleem is.

De k6 kan maar met weinig types videokaarten samen.
Ik heb een aantal jaren geleden hetzelfde probloom gehad. Een nieuwe kaart geplaatst en dan liet WOrdt vast of de muis etc.

De k6 kan in ieder geval wel met de (oudere) Diamond kaarten overweg. Dit was toendertijd de enige die als upgrade vermeld werd.

Ik heb een K6/2 moederbord, met AMD 450 MHz.
20 Gb harddisk, en een NVidia geforce 4 MXX440 128 Mb videokaart.
Verschillende kaarten erin gehad, diamnond o.a.
Geen problemen mee gehad.

Eigenlijk alleen een tijd zoet geweest met geheugen vervangen.
Plaats de grafische kaart eens in een ander slot.
Druk alles goed in de sockets, geheugen, andere kaarten.

Check of de ventilators niet te vuil zijn, en daardoor niet voldoende koelen.
Probeer bijvoorbeeld eens met geopende kap.

Plaats de oude videokaart voor een test terug, en sluit een fout in de harddisk daarmee uit.
Staat de 2e harddisk wel op "slave" en de eerste op Master? Soms werken ze niet perfect samen op cable select....

Succes.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan