voeding

Status
Niet open voor verdere reacties.
je kan spanningen gaan meten maar onder belasting weet je nog altijd niet of de spanningen stabiel blijven he
 
http://kurtkoenig.homeunix.net/
kies Nederlands
dan onder diverse projecten: netvoedingen voor pc's

Meten kan met een universeelmeter, doch om het afvlakken te controleren heb je een ossiloscoop nodig.

Mankementen kunnen door slechte elco's veroorzaakt worden tengevolge waarvan de uitgaande spanning niet goed is afgevlakt.

:cool:
 
@ Lamp, dit kan perfect.

@ Peter, wil je dit, volgens de regels van de kunst doen, heb je iets meer nodig.

1° een nauwkeurige amperemeter
2° een nauwkeurige voltmeter.
3° een oscilopscoop.
4° een regelbare weerstand, die 30A aankan.
5° last but not least, de nodige know how


Dus thuis kan je dit niet verwezenlijken. Het enige dat je dan kan, is gewoon de spanningen meten, maar dan weet je eigenlijk nog niet veel meer. Het enige dat je weet, spanningen ok of niet ok.

Ik weet het is een moeilijk geval voor de "thuistester"
Ik behoor daar nu spijtig geoeg ook bij.
 
Geplaatst door vanzwam
@ Lamp, dit kan perfect.

@ Peter, wil je dit, volgens de regels van de kunst doen, heb je iets meer nodig.

1° een nauwkeurige amperemeter
2° een nauwkeurige voltmeter.
3° een oscilopscoop.
4° een regelbare weerstand, die 30A aankan.
5° last but not least, de nodige know how


Dus thuis kan je dit niet verwezenlijken. Het enige dat je dan kan, is gewoon de spanningen meten, maar dan weet je eigenlijk nog niet veel meer. Het enige dat je weet, spanningen ok of niet ok.

Ik weet het is een moeilijk geval voor de "thuistester"
Ik behoor daar nu spijtig geoeg ook bij.

Tja dat weet ik ook wel ik ben elektricien hoor. Maar aan dat materiaal geraken is erg moeilijk zoek maar eens een regelbare weerstand die het vermogen aankan. (stroom heeft hier niks mee te maken het is het vermogen de spanning maal de stroom)
een scoop heb je nog niet echt nodig de variaties zul je ook wel zien op de voltmeter.
Een ampere meter die 30 A aankan is ook niet gemakkelijk te vinden hoor.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan