Voeding

Status
Niet open voor verdere reacties.
Kun je dat de volgende keer beter even in je eigen topic vragen.;)

JONGENS IK HEB NET EEN NIEUWE GEKOCHT: HIJ PAST NIET:mad::(!
ik had hem online besteld en wat blijkt nu op deze regenachtige dag? de grote aansluitikabel is TE GROOT voor het mobo! nu ben ik echt nergens, welke voeding moet ik nou kopen?:confused:

je hebt dan zeker een 24 polig voeding gekocht. Als die te groot is heb jij een 20 polig moederbord.
Dat wil zeggen dat die grote stekker voor de voeding 20 gaatjes bevat.
hier zie je een 20 polige voeding:http://www.alternate.nl/html/produc...tt/Chieftec/GPS-400AA/-1057719/?baseId=388760
hier zie je een 24 polige voeding: http://www.alternate.nl/html/produc...Master/RealPower_M620/-1064007/?baseId=388761

je moet dus naar je moederbord aansluiting kijken.
de rest maakt 'bijna niks' uit

m.v.g. kees hakvoort,

edit: als je een andere voeding wilt hebben moet je dus een 20 polige voeding kopen.
deze past dan wel op je moederbord. dat van 2o/24 polig zooi staat er altijd bij! (bij extra informatie)

Laatst bewerkt:
Is de 24-polige stekker niet te splitsen naar een 20-polige? Bij de meeste 24-polige aansluitingen, kunnen er dan 4 eraf.

Kijk naar de eerste stekker op de afbeelding;
mp3atx40.jpg

Welke voeding heb je gekocht?

Ik heb daar nog nooit iets over gehoord maar toen ik mijn kabels had gesleevd (ja ik doe ook aan casemodding;))
je moet de kleuren goed weten anders gaat er iets fout!
hier zijn de kleuren voor een 20 en een 24 polige stekker: http://www.smpspowersupply.com/connector_atx_pinout.GIF

die kleuren moet! je aanhouden. als je de draadjes eruit haalt.
volgens mij moet het lukken want als je de 24 polige stekker vergelijkt met de 20 polige stekker zijn de kleuren vanaf bovenaan hetzelfde. Dus dan moet je alleen de onderste vier eruit te halen. (die rode,zwarte,bruine,gele)
Als de stekker er niet oppast moet je ergens van een 'oude voeding' een 20 polige stekker pakken. daar kun je dan de draadjes insteken.

Als er niets in de weg zit, dan moet de 24pins-stekker gewoon passen op het 20pins-slot.
De 4 extra pins komen dan zeg maar los boven het moederbord te hangen. Zo heb ik het ook een tijdje gehad op een oude pc.

24in20.jpg

Die stekkers zijn niet altijd het zelfde!
ik bedoel daar mee de vorm. De een is een rond boogje en de ander een vierkant.
dat moet ook maar passen op zo'n moederbord.
als het niet past ben je genoodzaakt een 20 polige stekker ergens vandaan te halen. (misschien van je oude voeding?)

Die stekkers zijn niet altijd het zelfde!
ik bedoel daar mee de vorm. De een is een rond boogje en de ander een vierkant.
dat moet ook maar passen op zo'n moederbord.
als het niet past ben je genoodzaakt een 20 polige stekker ergens vandaan te halen. (misschien van je oude voeding?)

wat bedoel jij nu weer?
De stekkers zijn gewoon een standaard en zijn backwards compatible... :confused:

het zou kunnen dat het nu zo is met de moderne voedingen:o
maar ik had dat ook gehad met 2 oude computers :P
maar zo als ik al zeg, alles is mogelijk:)

edit: hij zij dat ie niet op zijn moederbord paste! of hij moet het nog niet geprobeerd hebben.

@TheBlackHero,

Wat bedoel je precies, want een ATX formfactor is gewoon standaard en wijkt niet af daarvan. Oudere voedingen hadden/hebben een AT formfactor iets wat de vroegere standaard was voor voedingen. Dit waren twee stekkers die op het moederbord gingen.

Wat is de betekenis van draadjes loshalen?

als de 24 polige stekker er wel op zou passen (met de verschillende vormen) maar als er nu iets is dat die laatste overbodige 4 stekkertjes in de weg zit zodat hij niet past kun je gewoon die laatste 4 draadjse weg halen:p
of ben ik nu weer verkeerd bezig:o

marsmannetje: nog bedankt voor je pcwizard hé!
zeer handig dat programmatje :)

Laatst bewerkt:
jongens, ik hoefde helemaal geen draadjes weg te halen. ik kon er gewoon een stukje afschuiven, waardoor hij past. ik heb de boel aangesloten, maar daar is al het tweede probleem: hij start niet op.
ik heb nu die voeding gekocht omdat met de oude voeding kortsluiting kwam. iedereen zei dat dat op een voedingprobleem wees, daarom kocht ik deze nieuwe. nu hij aangesloten is zie ik precies hetzelfde probleem als met mijn oude voeding... of kan het zijn dat ik iets niet goed heb aangesloten?:confused:

Ja zie je wel!
ik was verkeerd bezig met draadjes weghalen want dat hoefde dus blijkbaar niet:;)
maar heb je je hele pc uit elkaar gehaald of alleen de voeding?
heb je wel een zwaardere voeding gehaald?

m.v.g. kees hakvoort

ik had eerst een 350watt voeding, nu een 400watt. nu is er een heel kleine aansluiting die ik over het hoofd had gezien, een oranje blokje dat met 3 draadjes (de duitse vlag samen:D) uit de casefan komt:

cmkit440.jpg

die had ik niet aangesloten op het moederbord
het lijkt me sterk dat het hieraan ligt:confused:

jongens, ik hoefde helemaal geen draadjes weg te halen. ik kon er gewoon een stukje afschuiven, waardoor hij past. ik heb de boel aangesloten, maar daar is al het tweede probleem: hij start niet op.
ik heb nu die voeding gekocht omdat met de oude voeding kortsluiting kwam. iedereen zei dat dat op een voedingprobleem wees, daarom kocht ik deze nieuwe. nu hij aangesloten is zie ik precies hetzelfde probleem als met mijn oude voeding... of kan het zijn dat ik iets niet goed heb aangesloten?:confused:

1 van de 1e berichten in je vorige draadje was dit:
Je kan een andere voeding proberen om te zien of de boel dan wel opstart. Gebeurd er dan nog niets, dan kunnen er meer onderdelen zijn doorgebrand.

En

Welk merk voeding had je nu eigenlijk?
En wat zat er verder in de pc?
Met die laatste vraag had ik al kunnen uitzoeken hoe groot de kans is dat er meer kapot is gegaan...

Kan je de vraag alsnog beantwoorden?

En hoe is het nu? Krijg je totaal geen reactie als je op de aan/uit knop drukt?
Probeer de harde schijf en dvd-brander eens eruit te gooien. Soms zijn alleen deze kapot...

1 van de 1e berichten in je vorige draadje was dit:

En

Met die laatste vraag had ik al kunnen uitzoeken hoe groot de kans is dat er meer kapot is gegaan...

Kan je de vraag alsnog beantwoorden?

En hoe is het nu? Krijg je totaal geen reactie als je op de aan/uit knop drukt?
Probeer de harde schijf en dvd-brander eens eruit te gooien. Soms zijn alleen deze kapot...

das allemaal waar. het blijft akelig stil als ik op de knop druk, niks beweegt en niks maakt geluid... er zit weinig in, een harddisk, een dvd speler en één slot dat gebruikt wordt door de videokaart, een 6600... daar heb ik ook een beetje aan zitten prutsen met tutorials op youtube om het sneller te maken... maar toen ik mijn oude geforce mx2 erin deed gebeurde er ook niks...:confused:
ik had een q-tec adt-350
gekocht: codegen 400w

Laatst bewerkt:
das allemaal waar. het blijft akelig stil als ik op de knop druk, niks beweegt en niks maakt geluid... er zit weinig in, een harddisk, een dvd speler en één slot dat gebruikt wordt door de videokaart, een 6600... daar heb ik ook een beetje aan zitten prutsen met tutorials op youtube om het sneller te maken... maar toen ik mijn oude geforce mx2 erin deed gebeurde er ook niks...:confused:
harde schijf en dvdspelers al afgekoppeld?

ik had een q-tec adt-350
gekocht: codegen 400w
Knap. Je bent van heel slecht naar slecht gegaan...
http://helpmij.nl/forum/showthread.php?t=389407

Waarom zijn de voedingen nu oa slecht?
- niet stabiel
- geen beveiligingen

Niet stabiel zorgt voor veel foutmeldingen. Geen beveiligingen heeft als gevolg dat als een voeding kapot gaat, dat je dan grote kans hebt dat je de pc in de vuinisbak kan gooien.
Ik ben bang dat dit bij jou het geval is. :(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan